Советник Путина считает, что война с Украиной окончательно добьет российский ВВП
Напряженность между Украиной и Россией уже вызвала приостановку кредитования российских компаний западными банками, возможен нулевой рост ВВП РФ по итогам 2014 года. Об этом заявил член президиума Экономического совета при президенте РФ Алексей Кудрин, пишет ИТАР-ТАСС. «Этот объем (общая сумма иностранных займов в российском корпоративном секторе – Ред.) начнет уменьшаться в силу того, что многие кредитные линии не будут продолжены, некие совместные проекты остановятся, и это уже началось», – сказал он. «В этой связи ожидаю, что в этом году экономический рост будет не как запланирован Минэконоразвития летом прошлого года при прогнозе в 3,5% ВВП, и не по прогнозу декабря в 2,5% Даже сейчас многие оценивают, что примерно 1,5% будет в этом году рост. Я думаю, что в силу вот этих обстоятельств он будет меньше 1%в этом году, может быть ноль», – добавил Кудрин.
Кудрин видит усиление оттока капитала на 50 млрд долл в квартал на санкциях против РФ
Выпускники школ Крыма поступят в вузы России без экзаменов Школьники Крыма получат аттестаты российского образца и будут приняты на обучение без вступительных испытаний по собеседованию
Все выпускники, кто захочет получить высшее образование в России, будут приняты в вузы Москвы и других городов без экзаменов, - заявил и.о. начальника управления образования и науки Севастопольской администрации Виктор Оганесян. - Ребята получат аттестаты российского образца и будут приняты на обучение без вступительных испытаний по собеседованию, так как наши дети не сдают ЕГЭ.
По сообщению Виктора Оганесяна, в Министерстве образования России им пообещали, что даже выпускники, закончившие школу не с лучшими аттестатами, будут приняты в высшие учебные заведения.
ВР направила на повторне друге читання законопроект № 2037 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення діяльності акціонерних товариств". За відповідне рішення проголосувало 227 народних депутатів. http://www.rbc.ua/ukr/news/politics/rad ... 2014140400
Is there a case for PSI in Ukraine? Considering the rise in debt stock described above and given the recent experience of IMF programs it is natural to ask whether some form of 'private sector involvement' (PSI) will be proposed as part of any package of support. The IMF itself recently published a consultation paper3 arguing that private sector debt restructurings had “often been too little, too late” and that the fund should look at ways to avoid its “resources being used simply to bail out private creditors”. The ongoing consultation process which this paper initiated is one reason why concerns over IMF-sponsored restructuring are more prevalent for Ukraine now than they have been in similar situations in the past. However, we think it unlikely that there will be a significant change in the Fund’s approach towards Ukraine, given that the consultation is still ongoing, views are divided and its outcome remains uncertain. Nevertheless, that does not mean that some form of PSI will not be considered, condoned, encouraged or even mandated and so it is useful to consider the pros and cons from the perspective of the Ukraine (and its potential official sector financiers) and the implications for private sector creditors. PSI can take many forms and there have historically been some good examples of private sector creditors being pre-emptively engaged in voluntary debt swaps to improve the structure of liabilities faced by sovereigns embarking on IMF-supported adjustments. Depending on the nature of the situation and the style of the PSI, a variety of benefits can be attained: Improved solvency through either (or both)… — a reduction in the nominal debt stock — reduced sensitivity to the future cost of private sector financing by extending maturities A reduction in the required fiscal adjustment by reducing the expenditure on interest payments A reduction in the amount of financing required from official sources Explicit burden-sharing which can have political gain and helps to mitigate the moral hazard risk Set against the above benefits of PSI are the costs. These would likely be manifested as higher borrowing costs for the sovereign itself, but potentially also for other borrowers in the country. If the Fund were viewed as demanding the PSI then the action might also raise the borrowing costs for other countries which are perceived as being at risk of needing Fund assistance4 . For the sake of illustration only, let us consider an aggressive PSI exercise, involving a haircut of 50% on the nominal value of all private sector external debt (direct and guaranteed, bonds and loans). How would this change the key parameters of an IMF program? The reduction in debt stock would be USD12.5bn, reducing the end-2014 debt/GDP ratio by 8.4pp to 49.5% in our baseline scenario. The decline in annual interest cost would be approximately USD900mm or 0.6% of GDP Keeping all other key assumptions on the parameters of the program unchanged, the amount of official sector financing would reduce by 4.9bn, which is the saving on debt service costs over the next two years resulting from the haircut. The above example illustrates that even a substantial restructuring of private sector debt would have only a marginal impact on the eventual success of the adjustment program. It would be difficult to argue that the benefits outweigh the potential costs. The key reason why an aggressive, upfront, nominal debt reduction has only a marginal impact on the program is that Ukraine’s debt stock isn’t at a level which begins to stress sustainability (even after accounting for the additional financing). Furthermore, the majority of the financing we assume would be going towards covering the balance of payments deficit, supplementing reserves and covering the fiscal deficit. A relatively small portion would be required to refinance upcoming private sector external debt maturities. Historical cases of sovereign default also do not lend support for a deep PSI scenario in Ukraine. In our May 2010 article “Sovereign Debt Crises – Lessons from EM”, we examined historical cases of EM sovereign defaults and restructuring during the past 20 years, and found that there is a relationship between the NPV haircut in the restructuring and Debt/GDP at the point of default for each case, with higher initial levels of debt resulting in larger haircuts, as illustrated in the graph below. The lines on the chart which represent the combinations which result in 50% and 70% debt/GDP, if we were to assume that the NPV haircut is applied as a simple principal reduction across the entire debt stock. We find that virtually all of the cases fall in the 50- 70% range for the implied resultant debt/GDP (footnote: The main exception is Ecuador (both in ’99 and in ’08) which is very much a unique case in EM and Dominican Republic in 2005 which faced a pure liquidity problem and required no NPV haircut). Considering our baseline scenario, in which Ukraine's debt/GDP reaches 58% by end-2014, previous experience would suggest an NPV haircut of at most 10%.
DjPavel написав:mandelbrot Мне кажется MacAndrew парой страниц ранее доступно и развернуто ответил на Ваш вопрос. Меня в личку попросили больше ничего не писать на тему Крыма и политики, постараюсь удержаться. Надеюсь, и коллеги воздержаться.
P.S. Не воздержались...
Почему Вы постоянно юлите и перекручиваете?
(це сказав про вас Камикадзе, але не можу з ним не погодитися)
MacAndrew дав відповідь на зовсім інше питання. Бо я спитав, що примушує казати, ніби в природі не існує статистичних даних які протирічать вашим припущенням (про 60% підтримки переходу під РФ у Криму). І навів вам такі дані (і не я один до речі, rusich теж надав вам джерело). По-моєму, звання "Фундаментальний експерт" вам дарма дали.
Военные обратились к властям Украины с требованием четко разъяснить, что делать, если прет нагло оккупант. В противном случае обещали действовать по уставу. А что там в уставе? Один в воздух, остальные врагу? Власти конечно некрасиво себя ведут по отношению к воякам. Сваливают ответственность на военных.