|
|
![]() shef2
![]() Клиентам, все же рискнувшим заполнить анкету, стоит помнить об уголовной ответственности за предоставление ложной информации банкам, введенной с 16 октября. Подача банку неправдивой информации влечет за собой штраф на сумму от 500 до 1000 не облагаемых налогом минимумов доходов граждан (8500-17 000 грн) или ограничение свободы до трех лет. "Прочерк в анкете (об отсутствии активов у клиента) нельзя трактовать как предоставление ложной информации, но если действительно будут указаны неправдивые данные, то клиента могут привлечь к уголовной ответственности",- отмечает Ростислав Кравец. Поэтому, по словам Юрия Крайняка, должны быть прописаны четкие критерии того, какая ложная информация может повлечь за собой наступление уголовной ответственности. По материалам Коммерсантъ-Украина
![]() shef2
Брехня! А можно ссылочку? Это нужно изменения в УК вводить, чтоб была уголовная ответствееность!Да....,не мешки ворочать. ![]() И ссылка http://news.finance.ua/ru/~/1/2011/11/16/259162 туфта полная! Нету такого!Бред сивой крбылы! ![]() ![]()
![]() № 7 СЕБ вибуває зі списку?"SEB Банк" продався українському інвестору
Український інвестор придбав "SEB Банк". Про це "Економічній правді" повідомило джерело в НБУ. Додаткових подробиць співрозмовник видання не повідомив. За січень-вересень 2011 року збиток "SEB Банку" становив 13,448 млн гривень. В 2010 році банку отримав збиток в розмірі 259,837 млн гривень. За останніми даними, 99,89% акцій ПАТ "SEB Банк" належало Skandinaviska Enskilda Banken (Швеція). Станом на 30 вересня 2011 року загальні активи Групи становили 2 359 млрд шведських крон, активи під управлінням 1 241 млрд шведських крон. У SEB Групі працює приблизно 17 600 співробітників. ![]() І що означає цей лист НБУ? Потрібно обов'язково заповнювати всю анкету чи можна тепер не заповнювати всі дані?
Роз'яснення з питань здійснення ідентифікації клієнтів банків – лист НБУ № 48-104/2256-13461 ( Національний банк України, Лист від 11.11.2011 Національний банк України за результатами опрацювання наданих банками в порядку, передбаченому пунктом 2.6 Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України N 189 від 14.05.2003 (у редакції постанови Правління Національного банку України N 22 від 31.01.2011) (далі - Положення N 189), внутрішніх документів банку з питань здійснення фінансового моніторингу звертає увагу на наступне. Пунктом 3 постанови Правління Національного банку України N 22 від 31.01.2011 передбачено привести ідентифікацію клієнтів у відповідність до вимог цієї постанови. Обсяг даних щодо клієнта, які банку необхідно встановити в процесі ідентифікації, визначений у частинах одинадцятій та дванадцятій статті 9 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" (далі - Закон про запобігання легалізації доходів), статті 64 Закону України "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон про банки). Відповідні норми Закону про запобігання легалізації доходів доповнені вимогою щодо встановлення контролера юридичної особи. Стаття 1 цього Закону містить також визначення терміну "контроль фізичної особи". Крім того, відповідно до пункту другого частини четвертої статті 6 Закону про запобігання легалізації доходів банк відповідно до внутрішніх процедур під час встановлення ділових відносин з клієнтом та у процесі його обслуговування виявляє факт належності клієнта або особи, що діє від його імені, до категорії публічних діячів або пов'язаних з ними осіб. Публічними діячами, відповідно до статті 1 Закону про запобігання легалізації доходів, є фізичні особи, які виконують або виконували визначені публічні функції в іноземних державах. Відповідні поля внесені до анкет клієнтів, форми яких визначені у додатках 1 - 6 до Положення N 189. Водночас ряд банків шляхом надання опитувальника (окремі банки його називають анкетою для заповнення клієнтом) вимагає від клієнтів - фізичних осіб, без урахування ризику здійснення ними фінансових операцій з метою легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, надання інших даних, зокрема, про види діяльності підприємства, на якому працює клієнт; сукупний дохід сім'ї; чи є серед родичів клієнта працівники або засновники банку; чи був клієнт керівником (власником) підприємства, яке збанкрутувало (ліквідовано); чи порушувалась проти клієнта кримінальна справа; чи застосовувались проти клієнта штрафні санкції за порушення чинного законодавства; сімейний стан (одружений, неодружений, громадянський шлюб, інше); вчений ступінь; наявність транспортних засобів (кількість транспортних засобів у власності, вид, марка, модель, рік випуску). При цьому як підставу для надання клієнтом такої інформації банки зазначають пункт 3 постанови Правління Національного банку України N 22 від 31.01.2011, яким необхідність отримання такої інформації не передбачена. В той же час наголошуємо на необхідності коректного зазначення питань в опитувальниках, зокрема зазначення поняття "публічні діячі" в повному обсязі відповідно до визначення, передбаченого статтею 1 Закону про запобігання легалізації доходів. Відповідно до пункту другого частини другої статті 6 Закону про запобігання легалізації доходів банк зобов'язаний здійснити ідентифікацію та вивчення клієнтів. Необхідним для здійснення ідентифікації клієнта є отримання документів і відомостей, які містять дані, на основі яких здійснюється ідентифікація клієнта відповідно до статті 9 Закону про запобігання легалізації доходів, статті 64 Закону про банки та нормативно-правових актів Національного банку України. Водночас, якщо банк вважає за необхідне отримати додаткові дані, які не вимагаються чинним законодавством України, він має визначити перелік таких документів і відомостей та передбачити умови їх надання у договорі з клієнтом або опитувальнику. При цьому банк має поінформувати клієнта, що такий перелік документів та відомостей не є згідно з вимогами законодавства обов'язковим, а їх надання здійснюється в добровільному порядку. Банк, першочергово, зазначає в електронній анкеті, яка є внутрішнім документом банку (далі - анкета), інформацію, одержану в процесі ідентифікації клієнта, а також відповідні висновки банку. У подальшому, в процесі обслуговування та вивчення фінансової діяльності клієнта, банк доповнює анкету в установленому програмою ідентифікації та вивчення клієнтів банку порядку новими та/або уточнюючими даними. Щодо відомостей про рахунки клієнта - фізичної особи, що відкриті в інших банках, зокрема про номери таких рахунків, на наш погляд, в анкеті можуть зазначатися номери балансових рахунків, якщо в опитувальниках клієнт зазначив відомості про вид рахунку (поточний, депозитний тощо). При цьому слід зазначити, що для здійснення банком відмінних за своєю суттю заходів з питань фінансового моніторингу, а саме: приведення ідентифікації клієнтів у відповідність до вимог законодавства, здійснення уточнення щодо ідентифікації та вивчення клієнта, проведення аналізу фінансової операції з метою здійснення первинного фінансового моніторингу, зокрема щодо відповідності фінансової операції характеру та змісту діяльності клієнта - є необхідним отримання банком від клієнтів різної за обсягами та строками отримання інформації. Крім того, отримання від клієнта інформації з метою уточнення даних щодо його ідентифікації, оцінки фінансового стану та суті діяльності повинно здійснюватись з урахуванням рівня ризику клієнта, визначеного відповідно до внутрішньобанківської програми оцінки та управління ризиками легалізації кримінальних доходів/фінансування тероризму. Зокрема, для оцінки фінансового стану клієнтів - фізичних осіб, які отримують за допомогою банку заробітну плату, пенсію, стипендію, соціальну допомогу та інші передбачені законодавством соціальні виплати, в тому числі за умови, що поповнення таких рахунків з інших джерел не здійснюється або здійснюється протягом кварталу на загальну суму, що не перевищує 150000 грн., та/або відкривають чи мають в банку один рахунок (депозитний) на незначну суму, якщо такі клієнти не віднесені до високого рівня ризику, не є обов'язковим, на наш погляд, отримання детальної інформації про рухоме та нерухоме майно таких клієнтів. Звертаємо увагу на те, що ненадання клієнтами окремих даних, зазначених банками у формах опитувальників, однак надання яких не передбачено законодавством України як необхідних для здійснення ідентифікації, вивчення суті діяльності та оцінки фінансового стану клієнта, не може бути підставою для відмови банком у обслуговуванні таких клієнтів. Національний банк України надаватиме належну оцінку фактам відмови банками від встановлення ділових відносин або проведення фінансової операції клієнтів за відсутності підстав, визначених статтями 9 та 10 Закону про запобігання легалізації та/або статтею 64 Закону про банки. Заступник Голови Національного банку України І. В. Соркін ![]() по логике если в анкете есть текст типа того что неправдоподобная инфармация преследуется по уголовной ответственноси...то нужно написать приписку..на основании какого законодательного документа номера и пункта статьи..преследуется по уголовной ответственноси....тогда это другой разговор...а так это выкрутас-отсебятина со стороны банка ![]() ![]() и еще как я упоминал в своих постах...если эти анкеты по распорчжению НБУ.. тогда должен бать единый стандарт опросники -анкеты.утвержденный НБУ ..а получается что в любом банке разные анкеты которые отличаются ПО ХАРАКТЕРУ вопроса...то есть анкета банка это отсебятина..в которую банк может включить любой по характеру вопрос..какой ему прийдет в голову даже бредовый...и что за это надо нести уголовную ответственность если клиент не ответил на бредовый вопрос который может стоять в анете ![]() ![]() ![]() ![]() ГорН
Из всего этого "мотлоха" имеет ПРАКТИЧЕСКОЕ значение только это:
На сегодняшний день ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВОМ УКРАИНЫ относительно финансового мониторинга предусмотрено для физлиц-непредпринимателей ТОЛЬКО оригиналы паспорта и справки с кодом, данные которых и указываются в анкете... На все остальные вопросы (если Вы конечно не проводите никаких "подозрительных операций") имеете право не отвечать. А банк не имеет права в связи с этим отказать Вам в обслуживании.
![]()
Материалы Коммерсанта не являются нормативно-правовым актом. Если бы периодические издания и их авторы с их частными мнениями таковыми бы являлись, то уже даввно надо было бы, например, по "материалам" одних расстрелять ЮВТ, а по материалам других, НАОБОРОТ, присвоить ей какого-либо трижды героя Украины... Другое дело, что у нас часто "закон - что дышло...". Соответственно, если это кому-либо НАДО из "сильных мира сего", то Вас МОГУТ ВСЕ РАВНО привлечь "к уголовной ответственности" ДАЖЕ ЕСЛИ Вы укажете в анкете все максимально подробно и честно и в отношении себя, и всех Ваших родственников и предков до 10-го колена... ![]()
|
|