Как сообщает ассоциация "Украинский Кредитно-Банковский Союз", комитет по вопросам финансов, банковской деятельности, налоговой и таможенной политики Верховной Рады поддержал позицию бизнеса и обратился к ГНС Украины с просьбой об отзыве письма № 320/0/71-12/15-1217 от 09.08.2012 "Об отражении отрицательного финансового результата операций с ценными бумагами и деривативами в 2012-2015 годах".
Поясните плиз, в чем суть конфликта, заложенного законом "О дипозитарной системе Украины"? Чем опасен единый Расчетный центр, и что это за контора такая? Спасибо всем, кто ответит...
IWE написав:Поясните плиз, в чем суть конфликта, заложенного законом "О дипозитарной системе Украины"? Чем опасен единый Расчетный центр, и что это за контора такая? Спасибо всем, кто ответит...
ВІДКРИТИЙ ЛИСТ Шановний пане Президенте! Дозвольте засвідчити Вам свою повагу та звернутися з наступним.
Учасники фондового ринку України та інвестори просять Вас звернути увагу на загрозливу ситуацію, яка може скластися в зв’язку із вступом у дію Закону України "Про депозитарну систему України" (реєстраційний №9428 від 08.11.2011р.) (далі – Закон).
Фондовий ринок є одним із ключових сегментів ефективної фінансової системи будь-якої країни. З огляду на важливу роль фондового ринку у залученні інвестицій в економіку країни, останнім часом державними органами, професійними учасниками та громадськими організаціями було ініційовано багато корисних та необхідних законодавчих ініціатив для приведення ринку у відповідність до найкращих світових стандартів ефективності та надійності.
Так, минулого року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) була створена спеціальна робоча група, до якої увійшли представники таких організацій як: World Bank, USAID, НБУ, НКЦПФР, НДУ, ВДЦП, професійні учасники фондового ринку. Результатом роботи групи стала розробка проекту Закону "Про систему депозитарного обліку цінних паперів", що передбачав створення Центрального депозитарію та виділення клірингу в новий вид професійної діяльності. Цей важливий законопроект був позитивно оцінений усіма учасниками фондового ринку.
Проект Закону в редакції, розробленій робочою групою, був прийнятий у першому читанні Верховною Радою 22 грудня 2011 року (реєстраційний №9428). Однак, під час підготовки проекту Закону до другого читання редакція проекту зазнала кардинальних змін в частині, що стосується клірингової діяльності. Так, проектом Закону до структури фондового ринку вводиться такий новий елемент, як Розрахунковий центр (РЦ). Капітал цієї організації повинен становити 100 мільйонів гривень, а не менше ніж 75% повинно належати Національному банку України. РЦ здійснюватиме свою діяльність на основі обмеженої банківської ліцензії та ліцензії НКЦПФР на кліринг. Національний банк надає РЦ статус учасника системи електронних платежів НБУ, а всі інші учасники фондового ринку, включаючи клірингові організації, зобов’язані відкривати рахунки в РЦ з метою зберігання на них грошових коштів для проведення розрахунків за укладеними угодами та в якості гарантії їх виконання. На відміну від попередньої редакції проекту Закону, розробленої робочою групою, РЦ монополізує ряд послуг на фондовому ринку, а саме: грошові розрахунки за угодами, укладеними на біржі і позабіржовому ринку за принципом "поставка проти платежу"; клірингову діяльність (задекларована можливість створення інших клірингових установ нівелюється низкою інших норм цього ж Закону); кліринг державних та муніципальних цінних паперів; здійснення виплат доходів (дивідендів, НКД) за всіма цінними паперами; здійснення виплат у випадку погашення цінних паперів.
Просимо Вас звернути увагу на неприпустимість такого підходу до створення інфраструктури фондового ринку країни, що нанесе значну шкоду українському фондовому ринку та суттєво погіршить інвестиційний клімат України, оскільки: Будуть витрачені чималі кошти Національного банку України на створення РЦ, який за своєю суттю буде спеціалізованим комерційним банком; Витрати на утримання РЦ, який є зайвим елементом в інфраструктурі ринку, будуть покладені на кінцевих користувачів послуг - інвесторів та знизять ефективність їх операцій; Монополія РЦ на проведення грошових розрахунків унеможливить конкуренцію між кліринговими організаціями, що суттєво знизить якість клірингових послуг та як наслідок загальну ефективність організованого ринку цінних паперів та інших фінансових інструментів; Існування установи-монополіста створює підґрунтя для бюрократії та корупції; Здійснення клірингової діяльності РЦ призведе до концентрації у цієї установи кредитних та ринкових ризиків, неприпустимих для організації, яка відповідає за облік грошових коштів всього організованого ринку та частини позабіржового ринку; Погіршення якості розрахункової інфраструктури стане додатковим поштовхом для втечі українських емітентів та інвесторів з вітчизняного фондового ринку; Створення РЦ у вигляді, що передбачений цим Законом та покладення на нього відповідних функцій суперечить світовому досвіду розбудови розрахунково-клірингових систем та "Принципам Інфраструктури Фінансових Ринків", що затверджені Міжнародною Організацією Комісій по Цінних Паперах та Банку Міжнародних Розрахунків. Підтвердження цього наводимо у Додатку 1.
Необхідно відмітити, що Закон також містить дуже багато помилок та норм, які негативно вплинуть на розвиток інфраструктури фінансового ринку, а саме: Згідно до Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки, затвердженої Указом Президента України основною метою прийняття Закону є створення єдиної системи депозитарного обліку цінних паперів та передання функції з депозитарного обслуговування обігу державних цінних паперів від НБУ до Центрального депозитарію. Але цей Закон не вирішує поставлені питання, а навпаки передбачає передання функції з депозитарного обслуговування облігацій місцевих послуг до НБУ; Законом передбачено, що через 6 місяців з дня набрання ним чинності, всі цінні папери, глобальні сертифікати яких не передані в НДУ, повинні бути заблоковані на рахунках власників у зберігачів, що порушує конституційні права громадян на право вільного розпорядження своєю власністю; Законом визначено, що "особливості ведення НБУ депозитарної і клірингової діяльності щодо державних ЦП та облігацій муніципальних позик визначається НКЦПФР при узгодженні з НБУ", що суперечить 92 статті Конституції України, в якій передбачено, що порядок випуску і обігу державних ЦП визначається виключно законом; За винятком декількох статей Закон набирає чинності через рік після його офіційної публікації. При цьому, чинний Закон "Про Національну депозитарну систему та особливості електронного документообігу" втрачає силу через 6 місяців після вступу в силу нового Закону. А це означає, що протягом півроку на ринку діятимуть два Закони, що регламентують відносини в одній сфері господарювання та суперечать один одному; Законом вносяться зміни в Закон про платіжні системи в частині відстеження та контролю за платіжними системами, що не є предметом цього Закону.
Головне юридичне управління Верховної Ради України у своєму висновку вказало на невідповідність Конституції України ряду норм Закону і рекомендувало істотно доопрацювати Закон і винести його на повторне друге читання.
Тільки рівні можливості та конкуренція дозволять впроваджувати на нашому ринку нові інструменти та технології, що дозволить скласти конкуренцію міжнародним фінансовим центрам.
Звертаємося до Вас з проханням повернути Закон до Верховної Ради України для повторного розгляду з пропозиціями усунути норми, які будуть заважати розвитку фінансового ринку та порушувати права його учасників. Вважаємо за необхідне відмовитись від створення штучної монополії на ринку розрахункових та клірингових послуг (Розрахункового центру), та надати кліринговим установам рівні можливості щодо доступу до системи електронних платежів Національного банку.
Суть в том, что закон этот имеет много недостатков, не прописан механизм риск менеджмента и все такое. Рынок деривативов при таких раскладах будет бессмысленным, не понятно кто за что будет отвечать. Ну а если честно, речь идет о том, чтоб установить контроль над ФР Украины и сделать его ручным, плюс иметь доступ ко всем активам участников и пользоваться ими на свое усмотрение - мое личное мнение.
IWE написав:Чем опасен единый Расчетный центр, и что это за контора такая?
Вот тем она и опасна, что это непонятно что вообще, создаваемое с нуля без реального опыта. Если бы просто государство захотело бы выйти на этот рынок, то милости просим -- создавайте параллельно с УБами свой расчетный центр. И пусть тогда инвесторы свои деньгами решают (куда они их захотят нести) кому они больше доверяют. Вот тогда будет развитие, будет прогресс. А так -- очередное "покращення".
Востаннє редагувалось minemax в Чет 20 вер, 2012 10:58, всього редагувалось 1 раз.
Торговцы и биржа много шума подняли по поводу закона о депозитарной системе Украины, но по многим физикам может больнее ударить законопроект, о изменениях в деятельности акционерных обществ (норма о праве акционера с 95% долей требовать выкупа остатка акций у миноритариев и норма о праве мажоритария (75% и более) принять решение о невозможности использования права преимущественной покупки акций другими акционерами в случае допки).