Ирина *** написав:Временная администрация - что это означает для вкладчиков?
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про банки і банківську діяльність
(витяг)
Розділ V. ТИМЧАСОВА АДМІНІСТРАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ БАНКІВ
Глава 15. ТИМЧАСОВА АДМІНІСТРАЦІЯ
Стаття 75. Призначення тимчасової адміністрації
Національний банк України зобов'язаний призначити тимчасову адміністрацію у разі істотної загрози платоспроможності банку.
Національний банк України має право призначити тимчасову адміністрацію банку у разі:
1) систематичних порушень банком законних вимог Національного банку України;
2) зменшення розміру регулятивного капіталу банку на 30 відсотків протягом останніх 6 місяців при одночасному порушенні хоча б одного економічного нормативу;
3) якщо банк протягом 15 робочих днів не виконує 10 і більше відсотків своїх прострочених зобов'язань;
Cool наявності клопотання банку про призначення тимчасової адміністрації.
….Термін повноважень тимчасової адміністрації не може перевищувати ОДНОГО РОКУ з дня її призначення.
Національний банк України має право продовжувати дію тимчасової адміністрації для СИСТЕМОУТВОРЮЮЧИХ БАНКІВ на термін до ОДНОГО РОКУ.
Стаття 80. Права та обов'язки тимчасового адміністратора
….Зокрема, тимчасовий адміністратор має право:
1) продовжувати або припиняти будь-які операції банку;
3) розривати в порядку, встановленому законодавством України, будь-які угоди за участю банку, які, на думку тимчасового адміністратора, є збитковими чи непотрібними для банку;
Стаття 85. Мораторій
З метою створення сприятливих умов для відновлення фінансового стану банку, який відповідав би встановленим цим Законом та нормативно-правовими актами Національного банку України вимогам, Національний банк України МАЄ ПРАВО введення МОРАТОРІЮ на задоволення вимог кредиторів під час здійснення тимчасової адміністрації, але на строк не більше шести місяців.
Мораторій на задоволення вимог кредиторів поширюється на зобов'язання, строки виконання яких настали ДО призначення тимчасової адміністрації.
Протягом дії мораторію:
1) ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ СТЯГНЕННЯ НА ПІДСТАВІ ВИКОНАВЧИХ ДОКУМЕНТІВ та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до законодавства України;
……Мораторій не поширюється на обслуговування поточних операцій, здійснюваних тимчасовим адміністратором, на вимоги щодо виплати заробітної плати, аліментів, відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян, авторської винагороди, а також на задоволення вимог кредиторів, що виникли у зв'язку із зобов'язаннями банку під час здійснення тимчасової адміністрації банку.
Стаття 83. Звіти тимчасового адміністратора
Протягом ОДНОГО МІСЯЦЯ з дня призначення тимчасовий адміністратор подає Національному банку України попередній письмовий звіт.
Звіт має відображати фінансовий стан банку (баланс, звіт про прибутки та збитки, розшифровки окремих статей балансу), можливість фінансового оздоровлення банку та оцінку його вартості у разі ліквідації. Звіт також має включати:
….2) деталізований план заходів щодо стабілізації та приведення у відповідність з вимогами цього Закону та нормативно-правових актів Національного банку України діяльності банку;
3) загальний план продажу банку або частини його активів і майна з метою виконання зобов'язань;
4) рекомендації з приводу реорганізації банку або відкликання банківської ліцензії та ЛІКВІДАЦІЇ.
Стаття 84. Рішення Національного банку України щодо звітності тимчасового адміністратора
Протягом двох тижнів з моменту отримання звіту тимчасового адміністратора Національний банк України приймає рішення про застосування чи відхилення рекомендацій тимчасового адміністратора.
У разі, якщо Національний банк України погоджується з рекомендаціями тимчасового адміністратора щодо фінансового оздоровлення, продажу чи реорганізації банку, виноситься рішення про виконання плану тимчасового адміністратора.
У разі, якщо визнано неможливість приведення діяльності банку у правову та фінансову відповідність з вимогами цього Закону і нормативно-правових актів Національного банку України протягом одного року, Національний банк України ВІДКЛИКАЄ БАНКІВСЬКУ ЛІЦЕНЗІЮ та здійснює ЛІКВІДАЦІЮ банку. Для СИСТЕМОУТВОРЮЮЧИХ БАНКІВ цей термін може продовжуватися Національним банком України до ДВОХ РОКІВ.
….НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ МАЄ ПРАВО припинити виконання плану, відкликати банківську ліцензію, ЗАПРОВАДИТИ ЛІКВІДАЦІЮ БАНКУ у будь-який час, коли дійде висновку, що виконання плану більше не приводить до оздоровлення банку.
Стаття 91. Наслідки призначення ліквідатора
З дня прийняття рішення про відкликання ліцензії та призначення ліквідатора:
3) строк виконання всіх грошових зобов'язань банку та зобов'язання щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) ВВАЖАЄТЬСЯ ТАКИМ, ЩО НАСТАВ;
Стаття 92. Повноваження ліквідатора щодо здійснення ліквідаційної процедури
Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження:
Стаття 93. Заходи щодо підготовки задоволення вимог кредиторів
Ліквідатор протягом трьох місяців з дня опублікування оголошення про початок ліквідаційної процедури здійснює такі заходи щодо задоволення вимог кредиторів:
3) відповідно до вимог нормативно-правових актів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб надає Фонду протягом ДВАДЦЯТИ РОБОЧИХ ДНІВ ІЗ ДНЯ НАСТАННЯ НЕДОСТУПНОСТІ ВКЛАДІВ повний перелік вкладників, які мають право на відшкодування коштів за вкладами, із визначенням їх розрахункової суми, що підлягає відшкодуванню;
Стаття 96. Черговість та порядок задоволення вимог до банку, оплата витрат та здійснення платежів
Кошти, одержані в результаті ліквідаційної процедури, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у такій черговості:
1) зобов'язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян;
2) грошові вимоги по заробітній платі, що виникли із зобов'язань банку перед працівниками до порушення процедури ліквідації банку;
3) вимоги вкладників - фізичних осіб у частині перевищення суми, передбаченої системою гарантування вкладів фізичних осіб, але НЕ БІЛЬШЕ ЕКВІВАЛЕНТА 50000 ГРИВЕНЬ;
4) вимоги вкладників - фізичних осіб у частині, ЩО ПЕРЕВИЩУЄ ЕКВІВАЛЕНТ 50000 ГРИВЕНЬ;
5) вимоги Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, що виникли у випадках, визначених законодавством про гарантування вкладів фізичних осіб;
6) вимоги фізичних осіб, ПЛАТЕЖІ ЯКИХ АБО ПЛАТЕЖІ НА ІМ'Я ЯКИХ ЗАБЛОКОВАНО (крім фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності);
7) інші вимоги.
Вимоги кожної наступної черги задовольняються В МІРУ НАДХОДЖЕННЯ НА РАХУНОК КОШТІВ ВІД ПРОДАЖУ МАЙНА БАНКУ після повного задоволення вимог попередньої черги.
У разі недостатності коштів, одержаних від продажу майна банкрута, для повного задоволення всіх вимог однієї черги ВИМОГИ ЗАДОВОЛЬНЯЮТЬСЯ ПРОПОРЦІЙНО СУМІ ВИМОГ, ЩО НАЛЕЖИТЬ КОЖНОМУ КРЕДИТОРОВІ ОДНІЄЇ ЧЕРГИ, крім вимог кредиторів, зазначених у пункті 3 частини першої цієї статті.
….Вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і ВВАЖАЮТЬСЯ ПОГАШЕНИМИ.
ВИМОГИ, НЕ ЗАДОВОЛЕНІ ЗА НЕДОСТАТНІСТЮ МАЙНА, ВВАЖАЮТЬСЯ ПОГАШЕНИМИ.