deneg netинтересно, хоть кто-то видел что-то из того, что должен делать кассир, согласно инструкции по эквайнингу? ))) если бы кассиры содлюдали как написано в инструкции то процесс одной покупки при расчете картой длился бы минут 15 не меньше )))3.2. Процедура прийому Платіжних карток до сплати за товари (послуги).
Співробітник підприємства, що приймає Платіжну картку до сплати за товари та послуги, зобов`язаний:
3.2.1. Отримати Платіжну картку від Клієнта:
3.2.1.1. Коли Клієнт передає Співробітнику підприємства Платіжну картку, важливим є те, щоб
Співробітник підприємства тримав її при собі до завершення Транзакції (Платіжної операції).
3.2.1.2. Не можна повертати Платіжну картку автоматично Клієнту після того, як Співробітник
підприємства провів нею через POS-термінал. Вона буде потрібна для завершення Транзакції.
3.2.1.3. З’ясувати, чи входить Платіжна картка, що пред’являється Клієнтом, до переліку Платіжних
карток, що можуть прийматися до сплати за товари (послуги) (п.3.1. даної Інструкції, а також додаток
№2Ж).
Співробітнику підприємства зобов'язаний здійснювати операції з використанням спеціального
платіжного засобу лише в присутності клієнта, якщо інше не узгоджено з клієнтом.
3.2.2. Ідентифікувати Платіжну картку:
- Провести візуальну перевірку Платіжної картки та визначити чи не має вона фізичних пошкоджень.
ПК в цілому та окремі її реквізити (місце для підпису, магнітна смуга, голограма, номер, захисні символи) не
повинні мати зовнішніх пошкоджень, тріщин, подряпин на панелі для підпису, надрізів. ПК повинна мати глянцеву
поверхню.
- Перевірити елементи захисту Платіжної картки за наведеними у Розділі 8 даної Інструкції ознаками по
кожному виду ПК (в т.ч. під ультрафіолетовим випромінюванням).
- Провести зовнішній огляд платіжної картки на предмет наявності обов’язкових реквізитів (див.
Розділ

. Переконатись, що ПК відповідає стандартам зазначеної МПС і її використання не обмежено однією
країною (надпис на лицьовій стороні VALID ONLY IN … (дійсно в. ..), за винятком тих ПК, що діють на території
України.
- Звернути увагу на термін дії Платіжної картки. Вона дійсна включно до останнього дня місяця,
вказаного на ній.
- Перевірити, чи не підроблена смуга для підпису держателя платіжної картки. Смуга для підпису має
бути гладенькою і не може бути відірваною чи сколупнутою. Підпис має бути зроблений кульковою ручкою, ні в
якому випадку не фломастером, олівцем, тощо (можлива підробка). Наявність потертостей або ознак, що смуга була
переклеєна і виділяється над поверхнею ПК, також свідчить про підробку.
- Перевірити, чи немає на Платіжній картці сторонніх наклейок. Якщо вони є, потрібно запропонувати
Клієнту їх зняти. У разі відмови Клієнта зняти наклейки – відмовити в оплаті цією ПК.
- Перевірити наявність підпису Держателя платіжної картки на зворотній стороні ПК. У випадку
відсутності підпису на ПК, обов’язково потрібно перевірити документи, що ідентифікують особу, і переконатись, що
це законний власник (відповідно до розділу 4 даної інструкції), попросити його розписатися на смузі для підпису на
зворотному боці ПК. Звірити підпис на документах з підписом на Платіжній картці. Якщо підпис відсутній на
неперсоніфікованій картці (далі НПК) – проводити операції по такій картці заборонено.
- Уважно передивитися ембосовані дані. Усі ембосовані номери та символи повинні бути виконані чітко
та рівномірно з пропусками. Якщо вони виявилися кривими або реембосованими (перебиті зверху), ПК може бути
шахрайською. Також потрібно переконатися, що останні 4 цифри номеру ПК надруковані на голограмі (для ПК
MasterCard). Часто на шахрайських Платіжних картках ембосовані номери знаходяться під голограмою.
- Порівняти перші чотири цифри номера Платіжної картки, які ембосовані або надруковані, як на ПК
MasterCard Electronic з чотирма цифрами, надрукованими меншим шрифтом нижче ембосованого/надрукованого
номеру ПК (крім карток CIRRUS/MAESTRO, на яких маленький чотиризначний номер відсутній). Вони повинні
співпадати.
- Порівняти 16-значний номер, нанесений на панелі для підпису з номером картки на лицьовій стороні.
Вони повинні співпадати. Якщо на панелі для підпису нанесені 4 останні цифри номеру картки - порівняти чотири
цифри, надруковані на панелі для підпису з чотирма останніми цифрами номеру картки, ембосованому або
надрукованому на лицьовій стороні картки (крім карток MAESTRO, на яких номер на панелі для підпису відсутній).
Вони повинні співпадати.
4 цифри, що нанесені типографською фарбою під номером картки, повинні
обов’язково співпадати із першими 4 цифрами номеру картки.
На картках Maestro цифри під номером картки можуть бути відсутні.
3.2.3. При необхідності, провести ідентифікацію Держателя платіжної картки (відповідно Розділу 4 даної
Інструкції).
Якщо платіжна картка або особа Держателя не відповідає хоча б одній з вимог вищезазначених пунктів,
проводити операцію по картці категорично забороняється, а Держателю необхідно порекомендувати
звернутися до банку (установи), що видав картку, або діяти згідно Розділу 6 даної Інструкції.
3.2.4. Якщо в результаті проведеної перевірки особа Держателя та ПК не викликають сумнівів, дозволяється
проводити авторизацію. При проведенні операції дотримуватись правил безпеки згідно Розділу 6.
3.2.5. Перед проведенням авторизації співробітник підприємства повинен обов’язково запитати покупця: “Чи всі
бажані покупки здійснені?”. Якщо так, перейти до п.3.2.6., якщо ні – запропонувати покупцю зробити всі
додаткові покупки і включити їх у повну суму операції.
3.2.6. Провести авторизацію на повну суму операції у відповідності до п. 5.3.
Співробітнику підприємства заборонено роздрібнювати одну операцію та оформлювати її декількома
окремими документами!
Розбивати одну операцію на декілька дрібних дозволяється тільки у випадках, якщо:
- покупки здійснюються у різних відділах магазину-для магазинів, що мають розгалужену мережу відділів;
- держатель сплачує за авіаквитки для різних пасажирів – тільки для авіаційних агентств.
3.2.7. Роздрукувати на POS–терміналі платіжну квитанцію (чек). При використанні POS-терміналу отримання
коду авторизації та роздруківка платіжної квитанції здійснюється автоматично. Запропонувати Клієнту поставити
свій підпис на Платіжній квитанції, якщо Клієнт не вводив ПІН-код (див. п. 5.3.3).
3.2.8. Звірити підписи Держателя платіжної картки на документі про операцію із підписом на ПК. При
невідповідності діяти згідно Розділу 6.
3.2.9. Якщо при проведенні авторизації отримано будь-яку іншу команду - відмова в авторизації, вилучити картку,
тощо (див. Додаток 2 та 3 Типових правил), діяти відповідно до п. 5.3.1.3. даної Інструкції,.
3.2.10. Повернути Держателю один екземпляр заповненої платіжної квитанції по проведеній операції, другий
екземпляр, з підписом Клієнта, залишається на Підприємстві.