А я решила ЮВТ еще один сюрприз перед выборами подкинуть:
Шановна Юліє Володимирівно!
Звертаюсь до Вас, як до вищої посадової особи, від імені всіх вкладників ТОВ «Укпромбанк» і прошу Вашого особистого втручання з метою припинення банківського свавілля.
На даний нелегкий для України час всіх нас торкнулася економічна криза. І деякі громадяни, які довірили свої вільні кошти банкам, опинились в тяжкому матеріальному становищі. При спробах отримати свої депозитні кошти вони все частіше стикаються з юридично невмотивованою відмовою. Гроші неможливо отримати на народження дитини, на купівлю квартири, на лікування або операцію. У багатьох з цих людей на депозитах невеликі суми грошей, особисто в мене 40000 грн., але саме в час фінансової кризи мені більш нема на що розраховувати. А для банка, вважаю, це не дуже велика сума.
Хочу звернути Вашу увагу, що працівники банків вибрали не дуже вдалу лінію поведінки, яка надовго підірвала довіру населення до банківської системи, а саме:
- співробітники банків унеможливлюють процедуру погашення клієнтами свого кредиту своїм же депозитом, чим ставлять людей в дуже невигідну залежність;
- нехтують статтями Конституції та Цивільного кодексу, відмовляючи вкладникам забрати свої депозити;
- використовують нормативні акти НБУ на свій розсуд. Одні вони обирають до виконання (Постанова НБУ № 19/БТ від 20.01.09 про мораторій в ТОВ «Укрпромбанк»), а інші (Лист НБУ № 44-020/1357-2796 від 24.02.2009) які лобіюють інтереси вкладників, ігнорують.
Дії Національного банку також ідуть всупереч із діючим законодавством, а саме – виносяться Постанови, які порушують права людини в сфері приватної власності:
1. Постанова № 413 від 04.12.2008:
- вищезазначений нормативний акт до цього часу не пройшов обов`язкової державної реєстрації в Міністерстві юстиції України та не набрав чинності відповідно до законодавства України (ст. 56 Закону України «Про Національний банк», ст. 57 Конституції України, п. 15 «Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів» № 731 від 28.12.1992р.). Зокрема, вказана Постанова не містить прямої заборони на видання депозитів, а несе суто рекомендований характер.
по-друге, суворо порушує права людини в сфері приватної власності. Так відповідно до ст. 321 Цивільного кодексу України «право власності є непорушним», а згідно статті 41 Конституції України «кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю».
по-третє, у відповідності до ч. 2 ст. 1060 Цивільного кодексу України, банк зобов`язаний видати вклад на першу вимогу вкладника.
2. Постанова НБУ № 19/БТ від 20.01.09:
- це Постанова, на яку посилається ТОВ «Укрпромбанк», щоб не повертати кошти вкладникам, на сьогоднішній день ніде не оприлюднена. На це Національний Банк зауважує, що вказана Постанова має гриф «банківська таємниця».
Згідно закону "Про державну таємницю", ст.8. «Забороняється віднесення до державної таємниці будь-яких відомостей, якщо цим будуть звужуватися зміст і обсяг конституційних прав та свобод людини і громадянина, завдаватиметься шкода здоров'ю та безпеці населення. Не відноситься до державної таємниці інформація:
- про факти порушень прав і свобод людини і громадянина». Але чомусь на НБУ цей Закон теж не розповсюджується.
- нерозголошення цієї Постанови є також порушенням Закону «Про інформацію». Статтею 9 якого встановлено, що всі громадяни України, юридичні особи і державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення та зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації ними своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань і функцій.
- в офіційному виданні «Урядовий кур`єр» розміщений коментар щодо введення тимчасової адміністрації в ТОВ банк «Укрпром», але не зазначено, яким нормативним актом це зроблено. А це порушення Національним банком ст. 8.3. Закону «Про Національний банк» - «Після прийняття Правлінням Національного банку Постанови про введення мораторію на задоволення вимог кредиторів, Національний банк протягом трьох робочих днів має опублікувати повідомлення про це у газеті «Урядовий кур`єр» або «Голос України». У повідомленні обов`язково має міститися інформація про номер і дату відповідної Постанови Правління НБУ, а також дата введення та строк дії мораторію».
- навіть тлумачення ст. 85 Закону "Про банки та банківську діяльність" - "мораторій на задоволення вимог кредиторів поширюється на зобов'язання, строки виконання яких настали до призначення тимчасової адміністрації» не дає підстав для неповернення особисто мені депозитного вкладу.
Вищевказаними Постановами НБУ до того ж порушує Закон «Про Національний банк», бо згідно ст.56 «Національний банк видає нормативно-правові акти з питань, віднесених до його повноважень… Вони не можуть суперечити законам України та іншим законодавчим актам України».
І разом з тим НБУ надсилає Лист № 44-020/1357-2796 від 24.02.2009 до всіх банків, де введено тимчасову адміністрацію, яким роз`яснено, що:
"вимоги за депозитними договорами, строк виконання за якими настав після введення тимчасової адміністрації, не підпадають під дію мораторію і мають бути задоволені банками у встановлені договорами строки".
Але чомусь цей Лист ніхто не поспішає виконувати, і працівники ТОВ «Укрпромбанк» продовжують надавати вкладникам невмотивовані відмови щодо повернення депозитів, строк виконання яких настав.
Завдання Національного банку (згідно закону «Про Національний банк») – контролювання діяльності банків. Одним з методів контролю є дотримання банками певного переліку банківських нормативів, згідно Постанови від 28 серпня 2001 року № 368 «Про затвердження Інструкції про порядок регулювання діяльності банків в Україні». Банки щоденно подають свій баланс Національному банку. Видаючи кредити комерційним банком шляхом рефінансування, національний банк повинен був, і мав на це всі можливості, контролювати, куди направляються кошти - для кредитування підприємств або на проведення спекулятивних операцій з валютою. Комерційні банки, видаючи кредити юридичним особам, контролюють цільове використання кредитних коштів, у той же самий час, Національний банк чомусь знехтував цим. Якби НБУ виконував свої прямі обов'язки, передбачені Законом України "Про банки і банківську діяльність" і «Законом про Національний банк» сьогоднішньої ситуації б не сталося.
Таким чином політика НБУ грабує вкладників, а за ним стоїть той, "чиї руки ніколи не брали". Дуже прикро, що Президент, за перемогу якого ми стояли на холодному Майдані, дозволяє зараз так нас принижувати. Не хотілось би помилитися вдруге, тому, напередодні президентських виборів, ми сподіваємось з Вашою допомогою повернути свої чесно зароблені гроші.
Сьогодні у всіх засобах масової інформації обговорюється жалюгідне становище позичальників. Для них навіть введено деякі пільги щодо відстрочення платежів, вигідному курсу купівлі валюти для погашення кредиту, заборона на виселення з іпотечних квартир. Але чомусь всі забули про те, що банк є посередником і кредити видає не своїми грошима у більшості, а грошима вкладників. Які вносили на депозит свої зароблені гроші, у той час, як позичальники, приховуючи своє дійсне матеріальне становище, переоцінили свої можливості, купуючи дорогі покупки, які вони не заробили.
Наскільки мені відомо, 28.01.2009 Кабінет міністрів прийняв Постанову № 52, котрою зобов`язує всі органи місцевого самоврядування і комунальні підприємства перевести вільні кошти в державні банки і на протязі місяця розірвати всі депозитні договори із комерційними банками, підписані до 01 січня 2009 р. Прошу пояснити мені, чому ці підприємства можуть розірвати з банками договори та отримати свої депозити, а ми, громадяни України – ні?
Також прошу роз`яснити мені, чи розповсюджуються вимоги Постанови Кабінету міністрів № 731 від 28.12.1992 року на Національний банк, а саме наступний її текст:
Міністерствам, іншим органам виконавчої влади:
своєчасно подавати на державну реєстрацію нормативно-правові акти, вказані у пункті 1 цієї постанови;
забезпечити постійний перегляд виданих нормативно-правових актів з метою приведення їх у відповідність з Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України, іншими актами законодавства, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року ( 995_004 )
2. Державній реєстрації підлягають нормативно-правові акти, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер.
Від свого імені та від усіх вкладників ТОВ «Укрпромбанк», прошу Вас:
1. Негайно вжити всі необхіднi заходи для відновлення платоспроможності ТОВ "Укрпромбанк", яким було заакумульовано біля 9 млрд. грн коштів населення (банк повинен мати матеріальний резерв за рахунок надлишкового прибутку завдяки валютно-обмінним операціям).
2. Зобов`язати НБУ скасувати незаконні постанови, що порушують Конституцію та Цивільний кодекс.
3. Уповноважити комітет Верховної Ради з питань фінансів та банківської діяльності організувати перевірку Національного банку та його нормативних актів, з метою приведення його діяльності у відповідність із чинним законодавством України.
4. Оприлюднити результати перевірки ТОВ «Укрпромбанк» Тимчасовим Адміністратором від НБУ.
5. Ініціювати перед Генеральною прокуратурою України негайне втручання та притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 191 та 364 Кримінального кодексу тих посадових осіб ТОВ "Укрпромбанк" та Національного банку України, дії або злочинна бездіяльність яких призвела до можливості безкарного пограбунку вкладників, до безперешкодного виведення багатомільйонних активів Банку і доведення його до стану, в якому він не здатен виконувати свої зобов'язання перед вкладниками. А саме, виявити:
- при яких обставинах, за яку суму і коли були продані основні активи ТОВ «Укрпромбанк» - заправки ANP групі «Приват», хто за це був відповідальний (ставив свої підписи), і хто (а головне як?) розпорядився отриманими від їх реалізації грошима?
- чому ці кошти не пішли на погашення заборгованості перед вкладниками банку?
- також прошу розібратись, чому все керівництво ТОВ «Укрпромбанк» після виведення активів розбіглось в різні боки: фірми-засновники банку були переоформлені на фізичну особу Шусть Сергія Васильовича, 15.07.1971 р. н. А посаду генерального директора після О.Солтуса дуже недовго (з 30 грудня 2008р.) обіймав Віктор Дергун.
(джерело:
http://biz.liga.net/news/E0900052.html)
Враховуючи ці факти, ТОВ «Укрпромбанк» дуже нагадує фінансову піраміду. Тому на особливу увагу заслуговує перелік керівників та засновників ТОВ «Укрпромбанк»:
ген. директор - Олександр Солтус,
директор - Айк Нуріджанович Памбухчан
засновник 1 - ТОВ "КБ Нафтовий" - Сандлер Дмитро Михайлович
засновник 2 - ТОВ "Укрпромсервіс" - Сандлер Д.М., Памбухчан А.Н. (Альта-Нафта), Меламуд Олександр Леонідович.
засновник 3 - ТОВ "АВС" – даних про засновників не знайдено.
Ваша пасивна позиція змусить нас об`єднатися із вкладниками інших проблемних банків («Київ», «Надра», «Трансбанк», «Національний кредит» та ін.) і вдатись до активних громадських дій. Також маємо намір подати колективну скаргу до МВФ, котрий 10.11.2008р. надавав Україні валютний транш, але чомусь вкладникам банків депозити так і не повернули. Тому до надання Україні наступного траншу, МВФ вже буде повідомлений, який сектор української економіки найбільш потребує його фінансових вливань.
Додатки:
1. Копія договору банківського вкладу ТОВ «Укрпромбанк».
2. Копія зареєстрованої Заяви до ТОВ «Укрпромбанк»
3. Копія відповіді НБУ щодо повернення мені депозиту.
4. Копія сторінки газети «Урядовий кур`єр»
З повагою, ___________________