Цей проект держбюджету на 2016 рік уже передано народним депутатам.
«На засіданні уряду в середу планують обговорити проект держбюджету», – додав співрозмовник.
Згідно з проектом, доходи держбюджету-2016 планують збільшити порівняно із запланованими доходами держбюджету-2015 на 15,7% – до 598,21 млрд грн, зокрема загального фонду – на 14,8%, до 564,56 млрд грн, тоді як витрати – на 15,8%, до 673,97 млрд грн, зокрема загального фонду – на 15,1%, до 638,44 млрд грн.
Граничний розмір дефіциту держбюджету-2016 визначено в 83,69 млрд грн, що на 10,2% перевищує показник держбюджету-2015, хоча за підсумками дев'яти місяців держбюджет-2015 був зведений із профіцитом 8,8 млрд грн, а в жовтні профіт держбюджету становив 6,1 млрд грн. Раніше Мінфін неодноразово заявляв, що дефіцит у проекті держбюджету наступного року буде в межах 3,7% ВП.
Документ передбачає, що граничний розмір прямого держборгу на кінець 2016 року становитиме 1501,48 млрд грн, гарантованого – 444,78 млрд грн, тоді як держбюджет цього року містить тільки стелю прямого держборгу – 1393,95 млрд грн, а на кінець вересня сумарний держборг становив 1,52 трлн грн.
Проект держбюджету припускає збільшення держгарантій наступного року до 28,2 млрд грн із 25 млрд грн у бюджеті цього року і спрямування кредитів, які залучаються за рахунок них, на фінансування інвестпроектів, Державної іпотечної установи.
У документі також міститься дозвіл Кабміну доформувати 2016 року стабілізаційний енергетичний фонд на суму до $500 млн за рахунок держгарантій, зокрема для закупівлі «Нафтогазом України» газу в Європі, тоді як держбюджет-2015 вперше дав змогу уряду створити такий фонд у розмірі $1 млрд.
Надходження від Нацбанку наступного року, як очікується, зменшаться до 34,06 млрд грн із 60,5 млрд грн цього року, проте фінансування Фонду гарантування вкладів фізосіб через випуск держоблігацій зменшиться з 20 млрд грн до 16 млрд грн. Мінфін також пропонує за погодженням із Нацбанком провести реструктуризацію його портфеля держоблігацій, не обумовлюючи конкретних параметрів, хоча така стаття в держбюджеті-2015, яка передбачала обмін ОВДП у власності НБУ на нові держпапери строком до 20 років і прибутковістю до 5%, не спрацювала.
У проекті держбюджету-2016 зберігається і можливість докапіталізації шляхом випуску держоблігацій банків і НАК «Нафтогаз України», проте без вказівки конкретних сум (у держбюджеті-2015 відповідно 36,5 млрд грн і 29,7 млрд грн).
Є в документі й право Мінфіну на продовження операцій з обміну зовнішніх держзобов'язань, проте, імовірно (оскільки проект опубліковано без будь-яких пояснень), ідеться про завершення боргової операції 2015 року.
Що ж до соцстандартів, то проект держбюджету-2016 передбачає підвищити прожитковий мінімум із нинішніх 1330 грн на місяць до 1399 грн з 1 травня і 1469 грн із 1 грудня.
Одночасно передбачається збільшення мінімальної зарплати з 1378 грн на місяць до 1450 грн з 1 травня та 1550 грн – з 1 грудня.
Документ для збалансованості передбачає, як і в попередні роки, призупинення статей низки законів про пільги та затвердження Кабміном особливого порядку проведення індексації грошових доходів населення в межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів та Фонду соцстраху.