Всім привіт, шановні читачі форуму!
У зв'язку з нашим "лояльним " законом http://news.finance.ua/ua/news/-/393543 ... es-rozenko
хочу поділитися своєю історією закриття ПП.
В інтернеті просто маса інформації,проте на практиці це цілком інші речі.
Можливо комусь ця інформація буде корисною.
І так моя історія ....
7 березня(як іронічно ..коли всі вже в очікуванні свята )мені повідомляють з фірми, де я надавала послуги про те ,що фірма припиняє свою діяльність і про те, що мені вишлють розрахунок і оплатять податки.Я знаходилася на спрощеній системі оподаткування, 3 група -5%.Відповідно звіти мені бухгалтер (щиро їй дякую)абсолютно вчасно сформувала і відправила на пошту .
20 березня мені роблять остаточний розрахунок,на карту надійшли кошти.Оскільки я розуміла ,що часу у мене обмаль -до кінця місяця податки оплачені фірмою ,а вже з квітня мені необхідно платити свої кошти із свого гаманця тому потрібно було діяти швидко ...
І так крок перший.Закриття рахунку в банку
Я обслуговувалася в ПриватБанку,тому в той же день через систему приват 24 для бізнесу подала заявку на закриття рахунку.Для закриття необхідно зняти всі кошти до копійок.Частину коштів було знято з банкомату ,решта 50 копійок переказала на кредитну карту через приват 24 (це без комісії ,просто і легко). Ще варіант зняття з каси у відділенні до копійок.
Закрити рахунок досить просто -заходим в приват 24 для бізнесу -рахунки -закриття рахунків -Назва підприємства обираємо -Причина закриття-далі і обираємо рахунки.Закрити потрібно поточний і картковий .
Одним словом всі ті ,на які поступали кошти .В моєму випадку 21.03 рахунки були закритті .Проте я знаю що бувають підводні каміння ПриватБанку і все таки звернулася у відділення,щоб переконатися чи дійсно закритті ті рахунки ,які потрібно .Спеціаліст з обслуговування мене запевнив ,
що я все правильно зробила ,проте податкова частенько вимагає звіти по рахунках про надходження коштів .Відверто кажучи, дурна логіка вірніше повністю відсутня .Здавати звіти щоквартально ,потім річні ,потім заповнювати книги .В результаті їм ще мало і подавай виписку з банку ,скільки і в якій годині ти це отримала .Жіноча інтуїція мене не підвела (зробити візит в банк) і працівник уточнила, що виписки потрібно робити в срочному порядку ,оскільки рахунки закриті і інформація може бути анульована по виписках.І якщо я не встигну їх роздрукувати - мені прийдеться потім заплатити 200грн вже їй за ці виписки .На щастя , я встигла роздрукувати необхідні звіти.
Для тих ,хто не знає як
Заходимо в приват 24 для бізнесу -рахунки -виписки -звіти -уточняємо рахунок -вигляд для друку -за період(можна тільки за кожний квартал)-уточняємо рік -тільки кредит .
І успішно роздруковуємо .
Особисто я друкувала за останні 3 роки ,хоча податкова просить і за 5.
Наступний крок довідка про закриття рахунку (рахунків).Знову таки в моєму випадку я її замовила в приват 24 і успішно роздрукувала.
Крок 2. Звернення до державного реєстратора про припинення підприємницької діяльності
Знову таки в інтернеті пишуть, що це все без проблем.Але я розказую свою історію.....
Звернувшись до держ. реєстратора,який мені видавав необхідні документи про відкриття,я ж по логіці звернулася і зараз до нього про припинення .Насправді в реалії він цим не займається .Для цього призначили іншого спеціаліста (відверто кажучи, посаду я Вам не зможу уточнити-людина ,що надає адміністративні послуги ,якось так).І тут починається оця метушня прийшла до реєстратора ,він посилає до іншого .А знаходяться вони абсолютно в різних будівлях(((
Перейду до головного-Заповнити та подати до відділу державних реєстраторів (за місцем реєстрації)потрібно :
1. Заяву про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (Форма 12 — Заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця за її рішенням від 18 листопада 2016 р)
2.Паспорт і ідентифікаційний код.Якщо заяву подає уповноважена особа, то довіреність і паспорт представника.І тут справа дійсно в 5 хвилин.
Державний реєстратор видає «Опис документів , що надаються фізичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії «Внесення рішення фізичної особи-підприємця про припинення підприємницької діяльності»
Крок третій.Через 24 години потрібно зробити наступні дії
Подати до податкової інспекції за місцем реєстрації Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з заповненими пунктами, які стосуються припинення діяльності (для припинення нарахування єдиного податку).Подати звіти за звітний період з позначкою ліквідаційні.В моєму випадку у мене було все оплачено і всі звіти були готові( ПОДАТКОВА ДЕКЛАРАЦІЯ ПЛАТНИКА ЄДИНОГО ПОДАТКУ і Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску).І саме головне щоб всі податки були оплачені !!!Звернувшись до інспектора в податковій -я подала їй всі необхідні документи -Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з заповненими пунктами,звіти ліквідаційні ,Опис документів , що надаються фізичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії,,довідку про закриття рахунку ,звіти по рахунку з банку за 3 роки .Як вияснилося цим прийняттям документів займається одна людина і відповідає як за податкову так і за ПФ. Прийнявши вже мої заздалегідь приготовлені документи , переглянувши мою особову картку ,вона сказала що заборгованості відсутні і тепер потрібен тільки час,оскільки вона у своїй роботі ставить крапку ,а решта не її повноваження .Перевірка на рівні обласних структур і коли це буде не відомо .І про остаточне рішення буде відомо можливо через 2 міс, а може і 1 рік.І ще у мене із собою були заповненні Книга обліку і доходів ,проте вона запевнила ,що цього їй не потрібно .Вона тільки у мене забрала Свідоцтво про сплату єдиного податку .І тут я видихнула ))))
Підіб'ю підсумок ....
1)Закриття рахунку і отриманні виписок і звітів
2)Заповнити та подати до відділу державних реєстраторів (за місцем реєстрації)Заяву про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця
3)Оплата всіх податків ,Подання до податкової ліквідаційні звіти, Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування з заповненими пунктами, які стосуються припинення діяльності (для припинення нарахування єдиного податку) ,довідку про закриття рахунків,виписку по рахунках за 3-5 років,свідоцтво про сплату єдиного податку .
Всі необхідні бланки ,а також зразки з радістю можу Вам пред'явити
Трішки лірики ...
Враження наступні ,бюрократія таки є...І я вже просто не дуже вдавалася в подробиці скільки я і куди бігала ,скільки часу і нервів мені на це пішло ...Суть донести саму інформацію,думаю мені це вдалося Вам
Та жіночка в податковій ,що на кінцевому етапі збирала всі документи , до мене віднеслася досить добре.Хоча спочатку була дуже агресивно налаштована (що я і очікувала від держ службовців).Дивно звучить, це ж їхня робота,-скаже кожен. Не знаю ,
чи то у мене був настрій не злої на весь світ, хоча безробітної .Проте на відповідь -чому Ви в такому величезному кабінеті сама , вона розповіла що всіх скоротили і що держава абсолютно ніякою інформацією не забезпечує їх і що вона аналогічно як ми черпає все з інтернету, і гора документів ,і вона нічого не встигає ,людей скорочують, а обсяг роботи збільшують .І якось стало мені шкода ту жіночку,видно що явно працює для стажу (оскільки вже не зовсім молода),заробітку пенсії.Можливо це не виправдовує багатьох ,хто не любить свою роботу і хамить іншим ,проте і в цьому можна знайти корінь зла...