Як збудувати щасливе життя: 10 ідей із книги гарвардського п

+ Додати
    тему
Відповісти
на тему
Форум Освіта в Україні та світі. Обговорюються питання освіти: куди піти вчитися на фінансові спеціальності, ліцеї, коледжі, вузи, а також обговорення тренінгів, семінарів та курсів, навчання, MBA, друга фінансова освіта.
Повідомлення Додано: Вів 04 лип, 2017 10:06

Як збудувати щасливе життя: 10 ідей із книги гарвардського п

Як збудувати щасливе життя: 10 ідей із книги гарвардського професора

1. Шлях, пройдений іншими, не приведе вас до власної мети. Вивчайте його та винаходьте свій

Коли ми намагаємося просто копіювати чужий досвід, то ризикуємо перейняти спосіб вирішення проблеми, який для нас може бути неактуальним або ж спрацювати не так ефективно. У той самий час, якщо заглибитись у питання самотужки, з висоти власного досвіду і знань, то можна відкрити безліч альтернативних рішень, про які інші навіть не підозрювали.

Життєві закони, які описує автор, здатні пояснити головні принципи досягнення успіхів в усіх сферах життя, і те, що відрізняє їх від популярних порад в стилі «how to…» – це універсальність для кожного. Розуміючи основну суть цих законів, їх можна застосувати у власній ситуації, щоб самостійно відкрити спосіб вирішення проблеми.

Прості поради – скажімо, пристебнути крила – є неймовірно привабливими. І неважливо, чи це поради від авторів, що розкидаються способами заробити мільйони, чи переліки з чотирьох умов щасливого подружнього життя – усім нам хочеться вірити, що вони спрацюють. Але майже всі способи, що здобули таку популярність останнім часом, тримаються тільки на наборах історій із життя. Аби подолати перепони, які життя розставляє перед нами, необхідно докорінно розуміти зв’язки між причинами й наслідками.


2. Оберіть те, що вас справді мотивує, робіть це віддано, і справжня нагорода не забариться

Немає сенсу сподіватися, що робота буде приносити радість та робити щасливим, якщо вона вас не влаштовує. І мова не про розмір зарплати, статус чи інші атрибути, названі Крістенсеном гігієнічними факторами. Навіть якщо вони будуть повністю компенсовані, це приведе не до щастя, а лише до відсутності незадоволення.

На відчуття професійного щастя впливають, за словами автора, – мотивуючі фактори: бажання навчатися нового, розвиватися у своїй справі, отримання задоволення від роботи. Це те, що впливає не тільки на внутрішні відчуття, а й на фінальний результат. Тому вибираючи собі напрямок діяльності, орієнтуватися варто саме на перераховані фактори.

Є таке давнє прислів’я: знайдіть улюблену роботу – і не працюватимете жодного дня. Люди, які справді люблять те, чим займаються, які відчувають, що їхня робота важлива, мають вагомі переваги порівняно з іншими своїми колегами, разом з якими виходять на роботу щодня. Такі люди вкладаються в роботу, завдяки цьому стають у ній дедалі вправнішими і досягають вершин свого фаху. Це, у свою чергу, означає, що їхня робота оплачуватиметься, адже кар’єри, побудовані на мотиваторах, не лишаються без фінансової винагороди.


3. Йдіть вперед, проте озирайтеся по сторонах

Подібно до того, як проектні команди та компанії будують довгострокові стратегії на рік, п’ять та довше, багато хто створює власну кар’єрну стратегію. Але, на думку автора, якщо сліпо притримуватися єдиної стратегії, є ризик впустити можливості, що виникають в процесі, адже під час попереднього планування вони залишаться непоміченими. Також є вірогідність не впоратися з труднощами, які раніше також не були враховані.

Оптимальний вихід з цієї ситуації – поєднання планової стратегії та спонтанних рішень. Бачення перед собою бажаної мети, але й використання супутніх шансів та перетворення труднощів на можливості.

У житті й роботі ми, усвідомлено чи ні, постійно маневруємо між пунктами планових стратегій і спонтанними рішеннями на користь неочікуваних альтернатив. Обидва підходи конкурують за наші почуття й розум, і найвдаліші їхні застосування стають частиною нашої фактичної стратегії. […] Розуміння того, що власне стратегія складається з цих двох незіставних елементів і вибір підходу залежить виключно від обставин, допоможе вам ухвалювати рішення, яких постійно вимагатиме від вас кар’єра.


4. Бережіть сили на всю довжину шляху

Будь-який проект, корпоративний чи особистий, має обмежений обсяг ресурсів, з якими необхідно дійти до кінцевої мети. Як пише автор, чи це вдасться, залежить не тільки від правильно складеної стратегії «на словах», але й від кроків, що здійснюються.
Зокрема, нас можуть відволікти поточні завдання, які дають лише миттєвий, очевидний результат, а більш довгострокові залишаться без уваги. Тому необхідно розставити пріоритети, розподілити ресурси у відповідності до них, а потім робити реальні кроки, які й стануть втіленням всієї попередньої концепції.

Стратегія – у компанії чи в житті – складається з сотень буденних рішень про розподіл часу, сил і грошей. Кожною миттю втраченого часу, кожним рішенням про те, як витратити сили й гроші, ви стверджуєте своє ставлення до того, що важить для вас найбільше. Можна скільки завгодно говорити про чітку мету чи стратегію життя, але ці слова не матимуть жодного сенсу, якщо ви не витрачатимете ресурси відповідно до заявленої мети. Урешті-решт, без успішного втілення стратегія лишається тільки добрим наміром.


5. Обирайте час, коли треба діяти, та час, коли варто чекати

Наявність інвестицій не гарантує зростання компанії. Великі зусилля не обіцяють успіху, професійного та в усіх сферах життя людини. Чому так відбувається?

Крістенсен розповідає про теорію «хороших та поганих вкладень». У двох різних випадках компанії можуть керувати тим самим обсягом коштів, проте вкладені в неналежний момент, вони усе одно призведуть до банкрутства. Якщо ж правильно спланувати їхній розподіл, на компанію чекає розвиток.

Якщо провести аналогію з людиною, яка надто зайнята побудовою своєї кар’єри на шкоду іншим сферам життя (сім’ї, здоров’ю тощо), то з часом можна буде виявити, що «інвестиції» її часу були розподілені неправильно. Тому, що не потребувало уваги спочатку, що могло «зачекати», через деякий час допомогти вже буде складніше: стосунки стають не такими близькими, а здоров’я – вже не таким міцним.

Якщо ви відкладаєте інвестування часу й зусиль до моменту, коли відчуватимете потребу в результаті, для вас може виявитися запізно щось змінювати. Але коли ви тільки здійматимете вітрила, кар’єра спокушатиме вас на такі рішення: вам здаватиметься, що інвестиції в особисте життя можна відкласти. Ні, не можна. Єдиний спосіб зробити так, аби стосунки дали плоди – інвестувати в вирощування дерев, на яких ці плоди виростуть.


6. Знайдіть свою «роботу, яка потребує виконання»

Усе має своє призначення. Якщо товар або послуга не справляються із своїм завданням, для якого були придбані, попит на них буде падати. І справа не завжди в їхній якості – просто споживачі мають стосовно них свої очікування. Вони «наймають» виробників для виконання якоїсь «роботи», і завдання виробників – зрозуміти, для якої саме.

У нашому житті також є така «робота». Наприклад, якщо ми займаємося корисною діяльністю, це буде сприяти професійному успіху. Якщо ми допомагаємо рідним людям, наші стосунки з ними зміцнюються. В обох випадках, найголовніше – зробити не те, що, як нам здається, є правильним, а те, в чому дійсно є потреба.

Зрозуміти, яку саме роль ви відіграватимете в щасті близьких, буває не так і просто. Погляд на стосунки крізь призму теорії про «роботу, що потребує виконання», – найкращий спосіб зрозуміти, що важить найбільше для тих, кого ви любите. Це дозволяє розвинути в собі істинну здатність до емпатії.


7. Не делегуйте роботу, яка може стати стимулом для розвитку, – виконуйте її самостійно

Делегування дедалі частіше виходить за межі корпоративної сфери і переходить в особисту. З одного боку, коли виконання певних завдань передається комусь іншому, це визволяє сили та ресурси на щось інше. Проте з іншого – це не дає розвинути в собі навички для самостійного вирішення цієї задачі, якщо це знадобиться в подальшому. Так відбувається з виробниками, які делегують частину процесів стороннім компаніям, та втрачають частку ринку. Або, наприклад, у стосунках дітей та батьків, які прагнуть максимально відгородити підопічних від життєвих труднощів, і в результаті приходять до повної їх несамостійності.

Автор пише, що наявні ресурси дійсно необхідно раціонально використовувати відповідно до своїх пріоритетів. Однак не можна відмовлятися від вирішення задач, які сприяють розвитку необхідних навичок.

Упевненість у собі – тобто відсутність страху перешкод і певність, що ви зможете їх подолати, — виховується не завдяки доступності ресурсів. Вона з’являється, коли щось вдається всупереч труднощам.


8. Шукайте складних завдань. Ваш досвід – це особистий «курс навчання»

Прагнучи прийти до мети простим шляхом, можна досягти попередніх, видимих результатів, чи то висока оцінка у навчанні або робота в компанії з гучною назвою. Проте в довгостроковій практичній перспективі матимуть реальне значення не атрибути й пункти в резюме, а лише придбаний в процесі досвід.

Необхідно розрізняти ціль та засоби її досягнення. За словами автора, для професійного зросту значно корисніше шукати не призначення на престижну посаду, а складні виклики, навіть ціною тимчасових невдач. Навіть інша сфера може стати у пригоді, коли ви пізніше повернетеся до своєї з новим світоглядом та під іншим кутом зору поглянете на вже звичні для вас явища. Тому не бійтеся складнощів – йдіть за ними, а успіх слідуватиме за вами.

Вимоглива робота, провальний проект, призначення в новому підрозділі компанії – усе це «курси» в школі досвіду. Навички, якими лідери володіють або яких їм бракує, прямо залежать від «курсів», із яких фахівця встигло атестувати життя. […] Ми знаємо, що ті, хто часто помиляється, роблять це не тому, що не мають вродженої здатності перемагати, а тому, що набутий досвід не допомагає давати собі раду. Інакше кажучи, вони закінчили не ті «курси».



9. Формуйте культуру власних цінностей – вона програмує на правильні дії

Коли в компанії розвинена корпоративна культура, сформована на основі її цінностей, то у колективі формується й чітке уявлення, як діяти в тій чи іншій ситуації. З боку керівництва відпадає необхідність в постійному контролі та відкривається простір для прийняття самостійних рішень.

Так само відбувається в родині, яка своїми діями всіляко демонструє дітям приклад для наслідування. Із часом вони самостійно розуміють, як вчинити, оскільки сімейна культура стає частиною їхніх власних цінностей. А людина, яка має систему власних принципів, матиме в них підтримку у складній ситуації.

Норми поведінки формуються в процесі тривалої спільної діяльності й вирішення спільних проблем – і в суспільному житті, і в родинному. Коли ви вперше зіштовхуєтеся з якоюсь перешкодою і потребуєте допомоги, вам доводиться шукати вихід. […] Так само, як менеджерові, що хоче розраховувати на працівників і на те, що вони правильно розставлятимуть пріоритети в непростих ситуаціях, батькам необхідно розставити пріоритети так, щоб члени родини давали раду проблемам і вирішували дилеми інстинктивно, без допомоги й підказок батьків.



10. Завжди зберігайте вірність своїм цінностям

Якщо перед вами стоїть мета – бути і залишатися тією людиною, якою хочете, необхідно демонструвати цей намір в кожній, навіть на перший погляд незначній ситуації. Людина, що дозволяє собі «лише раз» відступитися від власних правил та принципів, з часом повторюватиме це частіше і стане протилежністю того, ким хотілось бути.

Набагато простіше дотримуватися своїх принципів на 100 відсотків, ніж на 98. Ваші особисті моральні межі є твердинею, доки ви самі їх не порушуєте. І якщо ви раз відступаєтеся від принципів, то робитимете це знов і знов, і ніщо вас не зупинить. Визначтеся зі своїми принципами. А тоді дотримуйтеся їх повсякчас.



blog.rabota.ua
ТупУм
Аватар користувача
Критикан
 
Повідомлень: 4928
З нами з: 25.01.06
Подякував: 25 раз.
Подякували: 451 раз.
 
Профіль
Форум:
+ Додати
    тему
Відповісти
на тему
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей
Модератори: Ірина_, Модератор
Топ
відповідей
Топ
користувачів
реклама
Реклама