Договор КАСКО СК Уники (UNIQA) изменен. Теперь можно будет не выплачивать в случае "незаконного заволодіння ТЗ" или езде без талона ТО? О чем говорят изменения в договоре?
Собирался страховаться по КАСКО в Унике. Почитал новый договор. К сожалению, он изменился не в лучшую сторону. Скажу сразу, что больше всего "убили" изменения в пункте 4.1.1. Идем по порядку: (синим буду помечать новое в договоре, свои комментарии буду помечать кавычками <>)
2. ЗАГАЛЬНІ ВИЗНАЧЕННЯ
Незаконне заволодіння транспортним засобом - вчинене умисно, з будь-якою метою
протиправне вилучення способом грабежу, крадіжки, розбою транспортного засобу у власника чи користувача транспортного засобу всупереч їх волі.
<Т.е. НЗ теперь наступает в 3-х случаях: грабіж, крадіжка, розбій.>
Транспортний засіб – це пристрій, зареєстрований належним чином у відповідних органах реєстрації, технічно справний (проведений технічний огляд уповноваженим органом),
призначений для перевезення людей та (або) вантажу, а також встановленого на ньому
спеціального обладнання або механізмів.
<Т.е. ТЗ технічно справний только в случае если проведен ТО. Как мы знаем, закон об отмене ТО принят и вступает в силу 13.08.2011" (читаем ниже, чем нам грозит законная с 13.08.2011 езда без талона ТО).>
3. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ. СТРАХОВА СУМА.
3.1.1. Незаконне заволодіння ТЗ (“Незаконне заволодіння” );
<Читаем выше опредение НЗ - грабіж, крадіжка, розбій. Здесь оно вроди бы признается
страховым случаем. Но не расслабляемся! Читаем дальше.>
4. ВИКЛЮЧЕННЯ ІЗ СТРАХОВИХ ВИПАДКІВ ТА ОБМЕЖЕННЯ СТРАХУВАННЯ
4.1.1.
- незаконного заволодіння ТЗ та/або набуття права власності на ТЗ шляхом обману, шахрайства, зловживанням довірою, тощо, включаючи випадки неповернення ТЗ, що був переданий іншій особі, згідно з відповідним договором, довіреністю або іншим чином в користування, на збереження, для ремонту, для продажу, в оренду, прокат, лізинг, чи з іншою метою.
<Читаем текст сверху внимательно! "незаконного заволодіння ТЗ та/або..." С правой частью понятно. Случай мошенничества не является страховым. Но причем тут "незаконного
заволодіння ТЗ", которое определено в пункте термином как грабіж, крадіжка, розбій? Т.о. если "та/або" прочитать "как або" то получается что " - незаконного заволодіння ТЗ(читаем грабіж, крадіжка, розбій)" является исключением из страховых случаев!>
- пошкодження (втрата) ТЗ в результаті залишення ключів/ключа в замку запалювання, залишення незамкнутого ТЗ, без застосування ключів чи протиугінного засобу.
<Тут понятно. Воля клиента соглашаться на такое или нет. Машину открытой обычно не
оставляют.>
- втрата ТЗ, що знаходиться (на момент випадку) в розшуку Національного Центрального Бюро Інтерполу в Україні..
<Тут уже интересно. Даже если по ошибке окажется в розыске?>
- того, що в салоні було залишено свідоцтво про реєстрацію ТЗ , внаслідок чого відбулось незаконне заволодіння ТЗ (оформлення довіреності тощо) та яке сприяло безперешкодному руху забезпеченого ТЗ.
<Тут понятно. Воля клиента соглашаться или нет. Документы в машине вредно оставлять.>
4.1.2. Страховик не відшкодовує:
- збитки за ризиком «ДТП», що сталися в період з першого грудня до першого березня, внаслідок використання на застрахованному ТЗ літніх покришок (згідно маркування на покришці заводу-виробника)
<Зимой - зимние шины. Логично. Но бывает такое, что в середине декабря +15. Можно
убедиться посмотрев график температуры за последние 10 лет.>
6.3.13. при зверненні до Страховика із заявою про страховий випадок, не розпочинати проведення будь-яких ремонтних робіт, не отримавши письмового дозволу уповноваженого працівника Страховика.
<Тут никаких ограничений на время сколько это разрешение вам будут выдавать. Месяц,
квартал, пол года, год?>
7. ДІЇ СТРАХУВАЛЬНИКА, СТРАХОВИКА У РАЗІ НАСТАННЯ СТРАХОВОГО ВИПАДКУ
7.1. У разі настання події, що має ознаки страхового випадку, Страхувальник повинен вчинити
наступні дії:
а) повідомити з місця події відповідні державні органи (Державтоінспекцію (ДАІ), органи протипожежної охорони, правоохоронні органи та інші), а на території інших держав - відповідні державні органи цих держав, висновки яких відповідно до чинного законодавства України можуть будуть допустимими доказами для визнання події страховим випадком, та викликати відповідні компетентні органи на місце події.
б) вжити всіх доцільних та можливих заходів для зменшення розміру збитків, рятуванню ТЗ та/або ДО;
в) негайно, протягом 1 (однієї) години не залишаючи місце події, сповістити Страховика про страховий випадок за телефонами, зазначеними в графі “Страховик” на першій сторінці цього
<Ограничили время обращения до 1 часа после страхового случая. Как страховая потом
вычислит этот час? Можно только догадываться. Можно предположить, что по справке о ДТП из ГАИ. Вы знаете какое время сотрудник ДАИ поставит в справке? Никто не знает. Но не факт, что реальное время ДТП. А что делать если во время ДТП телефон разбился или мобильного не было или батарея села? Можно и не успеть дозвониться в стаховую в течении часа. Сколько ГАИ иногда едет к месту ДТП? Мне люди рассказывали, что и по 3 часа ждали...>
9. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ВИПЛАТИ СТРАХОВОГО ВІДШКОДУВАННЯ
9.5. В разі встановлення порушень Страхувальником умов підпунктів «а», «б» та «в» пункту 7.1 Договору Страховик має право зменшити виплату страхового відшкодування на 50%, з наданням мотивованих підстав.
<Читаем пункт 7.1 в). В течении часа не позвонил в страховую - получи на 50% меньше выплат. Странно, но в ПДД не написали, что в первую очередь дозвониться в страховую, а уже потом такая мелочь, как оказание помощи пострадавшим например.>
10.1.9.1. Загальна сума виплаченого страхового відшкодування по декількох страхових випадках може перевищувати страхову суму.
10.1.9.1.2. В разі якщо сума сплаченого страхового відшкодування по декількох страхових випадках перевищила дійсну вартість ТЗ, що вказана в п.1.1., збільшену на суму сплачених страхових премій, з цієї різниці буде утримано податок з доходів фізичних осіб за ставкою, визначеною у пункті 167.1 статті 167 розділу IV Податкового кодексу України ( 2755-17 ). Ця умова стосується тільки страхових відшкодувань, які сплачуються фізичним особам.
<Тут понятно. Суммарная выплата свыше стоимости ТЗ будет уменьшена на 15%.>
11. ВІДМОВА У ВИПЛАТІ СТРАХОВОГО ВІДШКОДУВАННЯ
11.1. Підставою для відмови Страховика у виплаті страхового відшкодування є:
11.1.6.1 власноручної відмови від отримання відшкодування
11.2. В разі, якщо до управління ТЗ допущені особи віком менше 23 років в пп.1.11.6. Договору повинно бути зазначено «так». В разі, якщо в пп. 1.11.6. зазначено «ні» Страхувальник не має права допускати до керування ТЗ осіб, вік яких менший, ніж 23 роки, а в разі настання страхового випадку внаслідок допуску Страхувальником до керування ТЗ осіб віком менше 23 років Страховик відмовляє у виплаті страхового відшкодування.
Делаем выводы господа...