Сейчас киевская власть активно борется с так называемыми ларьками (малыми архитектурными формами). Среди последних предложений по их упорядочиванию - запретить торговлю сигаретами, алкоголем, продуктами питания. Предприниматели говорят, что киевская власть идет не тем путем, и подают такие предложения:
Для впорядкування розміщення тимчасових споруд необхідно:
1. По-перше, відкоригувати роботу Дозвільного центру та ГУ містобудування і архітектури наступним чином:
- видавати тимчасові ордери без оновлення паспорту прив’язки строком на півроку для тих підприємців, які мають паспорти прив’язки, видані раніше.
- привести декларацію про наміри до вимог нормативно-правових актів України (зразок додається).
- зменшити розмір пайової участі на суму, яку власник тимчасової споруди сплачує у вигляді орендної плати за землю по договору.
- визначити місця, де заборонено розміщувати тимчасові споруди. При цьому це повинен бути чіткий перелік тимчасових споруд за адресами, узгоджений із районними в місті Києві державними адміністраціями, оприлюднений на сайті КМДА.
Однак, умови мають бути однакові для всіх власників ТС (незалежно від форм власності). Наприклад, якщо визначено, що на вул. Хрещатик заборонено розміщувати тимчасові споруди, то жодного ордера на тимчасову споруду, розміщену на зазначеній вулиці, не видається. Або якщо є офіційний документ, який забороняє розміщення тимчасових споруд в тому чи іншому місці (наприклад, в 1,5-кілометровій зоні від НСК «Олімпійський»), потрібно чітко вказати, що за документ та визначити поадресно перелік місць, на які розповсюджується заборона.
- визначити дату, до якої приймаються заяви на укладання договору про пайову участь. На нашу думку такою датою може бути 01.11.2011 року.
2. Районним в місті Києві державним адміністраціям до 01.11.2011 року надати до КО «Київський інститут генерального плану» схеми розміщення тимчасових споруд у відповідному районі міста.
Комплексна схема являє собою визначену кількість частин топографічного плану району міста в масштабі 1:2000, на яку «плямами» будуть нанесені місця розміщення тимчасових споруд із кількістю ТС, асортиментом товару та, можливо, уніфікованим зовнішнім виглядом. При виборі місць розміщення ТС в районі міста будуть враховані:
- державні будівельні норми;
- встановлені н/п актами охоронні зони водойм, комунікацій, стратегічних об’єктів;
- норми пожежної безпеки;
- консолідована за допомогою громадських рад та громадських слухань «думка» мешканців району;
- економічно обґрунтована доцільність розміщення тимчасових споруд виходячи з потреб мешканців району.
3. Після 01.11.2011 всі тимчасові споруди, власники яких не уклали договору про пайову участь або не звернулися до дозвільного центру, мають бути демонтовані.
4. До 01.11.2011 має бути підготовлено положення про Комплексну схему розміщення ТС, в якому будуть передбачені механізми внесення змін до Комплексної схеми в разі зміни містобудівної ситуації в місті Києві та інші моменти щодо ведення та обслуговування Комплексної схеми. Крім того, положенням передбачається передача контрольних повноважень щодо виконання схеми розміщення (встановлення нових тимчасових споруд та демонтаж існуючих) районним в місті Києві державним адміністраціям.
5. КО «Київгенплан» протягом місяця компілює із схем розміщення, наданих районними адміністраціями, Комплексну схему розміщення тимчасових споруд в місті Києві та передає її до КМДА, яка разом із положенням виносить її на розгляд сесії Київради.
6. Після прийняття комплексної схеми розміщення тимчасових споруд у місті Києві, ті підприємці, які потрапили до комплексної схеми, протягом 3 місяців укладають договір земельного сервітуту і оформлюють документацію на тимчасові споруди строком від 3-х років. Ті підприємці, тимчасові споруди яких не потрапили до схеми – по закінченню строку дії старих документів мають їх демонтувати власними силами, або будуть демонтовані примусово. Крім того, на схемі з’являться нові місця для розміщення тимчасових споруд. На зазначені місця буде оголошено інвестиційний конкурс, та переможці конкурсу також матимуть можливість укласти договір земельного сервітуту і отримати нові документи на тимчасові споруди.
Найдено на сайте Ассоциации владельцев малого бизнеса и МАФ
Основаня идея предпринимателей - нужно создать комплексную схему, которая и определит не только порядок размещения МАФ, но и чем они будут торговать. Вопрос вот в чем - что тогда мешает реализовать эту на первый взгляд простую схему?