

|
|
![]()
если в торговой точке терминал подвязан к ПК кассы и автоматом оплата идет на него (кассир на терминале вручную сумму не вводит) - это нельзя ... а если терминал установлен так, что кассир вводит сумму вручняк - как два пальца об асфальт это делается ... я так делал неоднократно ... более того кассир раз сама ошиблась и списала с меня меньше .. вторым чеком досписала ) я так регулярно делал оплачивая часть чека бонус+ по максимуму,а потом вторым чеком остаток ... да официально - это нарушение, но где у нас нет нарушений? если вы просто положите на прилавок кассы груду товара, разберете его на две кучи и скажите - это пробить одним чеком, а это вторым - тоже нарушение. ![]() Re: ПриватбанкНу почему нарушение? Ну а если Вы просите оплатить часть товара из одного кошелька, а часть товара из др. кошелька (жены, например)? Ведь Вам выдают ДВЕ группы чеков: чек за товар - фискальный чек - он один одинёшенек, и кучу (2..3шт) чеков за списание с разных карт, с разных ПОСов, еще и налом мона доплатить... Это всё работает в нормально настроенных кассах ![]() ![]() ![]() Re: ПриватбанкЯкщо це порушення то можна двічі підійти до каси
![]() ![]() ![]() А в пабах постійно два чеки роблять алкоголь і хавчег, навіть не згадаю сходу якийсь з єдиним чеком... ![]()
согласно инструкцуии по эквайрингу подписанной мерчантов и банком, согласно инструкции кассира - это категорически запрещено в любой торговой точке ... одна покупка только в одном чеке и никак по другому вот к примеру открываю перавый повавшийся документ Сиба Відповідальному співробітнику заборонено роздрібнювати одну операцію та оформлювати її декількома окремими документами! Розбивати одну операцію на декілька дрібних дозволяється тільки у випадках, якщо: - покупки здійснюються у різних відділах магазину - для магазинів, що мають розгалужену мережу відділів; - Держатель ПК сплачує за авіаквитки для різних пасажирів – тільки для авіаційних агентств. ![]()
мы говорим об официальных нарушениях ... у вас и паспорт должны проверить ... и совершить еще миллилион действий, которые никто не делает но обязаны делать ... все ли эти пункты вам совершают в торговой сети кассир? 3.2. Процедура прийому ПК до сплати за товари (послуги) Відповідальний співробітник, що приймає ПК до сплати за товари та послуги, зобов`язаний: 3.2.1. Отримати ПК від Держателя: 3.2.1.1. Коли Держатель передає Відповідальному співробітнику ПК, важливим є те, щоб Відповідальний співробітник тримав її при собі до завершення Транзакції. 3.2.1.2. Не можна повертати ПК автоматично Держателю після того, як Відповідальний співробітник провів нею через POS-термінал. Вона буде потрібна для завершення Транзакції. 3.2.1.3. З’ясувати, чи входить ПК, що пред’являється Держателем, до переліку ПК, що можуть прийматися до сплати за товари (послуги) (п.3.1. даної Інструкції). Відповідальний співробітник зобов'язаний здійснювати операції з використанням ПК лише в присутності Держателя, якщо інше не узгоджено з Держателем ПК. 3.2.2. Ідентифікувати ПК: 3.2.2.1. Провести візуальну перевірку ПК та визначити чи не має вона фізичних пошкоджень. ПК в цілому та окремі її реквізити (місце для підпису, магнітна смуга, голограма, номер, захисні символи) не повинні мати зовнішніх пошкоджень, тріщин, подряпин на панелі для підпису, надрізів. ПК повинна мати глянцеву поверхню. 3.2.2.2. Перевірити елементи захисту ПК за наведеними в Розділі 8 даної Інструкції ознаками по кожному виду ПК (в т.ч. під ультрафіолетовим випромінюванням). 3.2.2.3. Провести зовнішній огляд ПК на предмет наявності обов’язкових реквізитів (див. Розділ ![]() Переконатись, що ПК відповідає стандартам зазначеної міжнародної Платіжної системи (далі - МПС) і її використання не обмежено однією країною (надпис на лицьовій стороні VALID ONLY IN … (дійсно в. ..), за винятком тих ПК, що діють на території України. 3.2.2.4. Звернути увагу на термін дії ПК. Вона дійсна включно до останнього дня місяця, вказаного на ній. 3.2.2.5. Перевірити, чи не підроблена смуга для підпису Держателя ПК. Смуга для підпису має бути гладенькою і не може бути відірваною чи сколупнутою. Підпис має бути зроблений кульковою ручкою, ні в якому випадку не фломастером, олівцем, тощо (можлива підробка). Наявність потертостей або ознак, що смуга була переклеєна і виділяється над поверхнею ПК, також свідчить про підробку. 3.2.2.6. Перевірити, чи немає на ПК сторонніх наклейок. Якщо вони є, потрібно запропонувати Держателю ПК їх зняти. У разі відмови Держателя ПК зняти наклейки – відмовити в оплаті цією ПК. 3.2.2.7. Перевірити наявність підпису Держателя ПК на зворотній стороні ПК. У випадку відсутності підпису на ПК, обов’язково потрібно перевірити документи, що ідентифікують особу, і переконатись, що це законний власник (відповідно до розділу 4 даної інструкції), попросити його розписатися на смузі для підпису на зворотному боці ПК. Звірити підпис на документах з підписом на ПК. Якщо підпис відсутній на НПК – проводити операції по такій картці заборонено. 3.2.2.8. Уважно передивитися ембосовані дані. Усі ембосовані номери та символи повинні бути виконані чітко та рівномірно з пропусками. Якщо вони виявилися кривими або реембосованими (перебиті зверху), ПК може бути шахрайською. Також потрібно переконатися, що останні 4 цифри номеру ПК надруковані на голограмі (для ПК MasterCard). Часто на шахрайських ПК ембосовані номери знаходяться під голограмою. 3.2.2.9. Порівняти перші чотири цифри номера ПК, які ембосовані або надруковані, як на ПК MasterCard Electronic з чотирма цифрами, надрукованими меншим шрифтом нижче ембосованого/надрукованого номеру ПК (крім карток CIRRUS/MAESTRO, на яких маленький чотиризначний номер відсутній). Вони повинні співпадати. 3.2.2.10. Порівняти 16-значний номер, нанесений на панелі для підпису з номером картки на лицьовій стороні. Вони повинні співпадати. Якщо на панелі для підпису нанесені 4 останні цифри номеру картки - порівняти чотири цифри, надруковані на панелі для підпису з чотирма останніми цифрами номеру картки, ембосованому або надрукованому на лицьовій стороні картки (крім карток MAESTRO, на яких номер на панелі для підпису відсутній). Вони повинні співпадати. 4 цифри, що нанесені типографською фарбою під номером ПК, повинні обов’язково співпадати із першими 4 цифрами номеру ПК. 5 Наданий документ в обов’язковому порядку повинен містити фотокартку, не повинен бути простроченим, а при здійсненні операцій по карткам НПК також має містити підпис держателя картки. На іноземних документах, закордонних паспортах громадян країн СНД необхідно перевірити дату закінчення строку дії документу. На загальногромадянських паспортах слід перевірити наявність фотокартки, що відповідає віку Держателя ПК. На ПК Maestro цифри під номером картки можуть бути відсутні. 3.2.3. При необхідності, провести ідентифікацію Держателя ПК (відповідно Розділу 4 даної Інструкції). Якщо платіжна картка або особа Держателя ПК не відповідає хоча б одній з вимог вищезазначених пунктів, проводити операцію по ПК категорично забороняється, а Держателю ПК необхідно порекомендувати звернутися до банку (установи), що видав картку або діяти згідно Розділу 6 даної Інструкції. 3.2.4. Якщо в результаті проведеної перевірки особа Держателя ПК та ПК не викликають сумнівів, дозволяється проводити авторизацію. При проведенні операції необхідно дотримуватись правил безпеки згідно Розділу 6. 3.2.5. Перед проведенням авторизації Відповідальний співробітник повинен обов’язково запитати Держателя ПК: “Чи всі бажані покупки здійснені?”. Якщо так, перейти до п.3.2.6., якщо ні – запропонувати Держателю ПК зробити всі додаткові покупки і включити їх у повну суму операції. 3.2.6. Провести авторизацію на повну суму операції у відповідності до п. 5.3. Відповідальному співробітнику заборонено роздрібнювати одну операцію та оформлювати її декількома окремими документами! Розбивати одну операцію на декілька дрібних дозволяється тільки у випадках, якщо: - покупки здійснюються у різних відділах магазину - для магазинів, що мають розгалужену мережу відділів; - Держатель ПК сплачує за авіаквитки для різних пасажирів – тільки для авіаційних агентств. 3.2.7. Роздрукувати на POS–терміналі Платіжну квитанцію. При використанні POS-терміналу отримання коду авторизації та роздрукування Платіжної квитанції здійснюється автоматично. Запропонувати Держателю ПК поставити свій підпис на Платіжній квитанції, якщо Держатель ПК не вводив ПІН-код (див. п. 5.3.3). 3.2.8. Звірити підписи Держателя ПК на документі про операцію із підписом на ПК. При невідповідності діяти згідно Розділу 6. 3.2.9. Якщо при проведенні авторизації отримано будь-яку іншу команду - відмова в авторизації, вилучити картку, тощо, діяти відповідно до п. 5.3.1.3. даної Інструкції. 3.2.10.Повернути Держателю ПК один екземпляр заповненої Платіжної квитанції по проведеній операції, другий екземпляр, з підписом Держателя ПК, залишається у Клієнта. 4. ІДЕНТИФІКАЦІЯ ДЕРЖАТЕЛЯ ПК 4.1. Умова, за якої рекомендується ідентифікація Держателя ПК Поведінка Держателя ПК є підозрілою: Держатель ПК нервує; намагається відволікти Відповідального співробітника під час проведення операції або чинить психологічний тиск; невпевнено розписується і намагається підробити підпис; своїм зовнішнім виглядом викликає підозру щодо суми або інших деталей операції; намагається зробити декілька операцій протягом короткого часу; стать Держателя ПК явно не відповідає імені на ПК; вигляд Держателя ПК та культура його поведінки не відповідають статусу утримувача даного типу ПК; своїм зовнішнім виглядом не відповідає високій вартості послуги/товару, який збирається оплатити за допомогою ПК; у разі, коли Держатель ПК безладно здійснює вибір товарів на значну суму, або, навпаки, купує товар на одну суму й у разі позитивної авторизації робить спробу добору товару на додаткову суму – все це може бути серйозною підставою для підозри в шахрайських діях. Слід мати на увазі, що професійний злочинець може виглядати цілком респектабельно та добре знати правила прийому ПК! 4.2. Процедура ідентифікації Держателя ПК: 4.2.1. Перевірити документ, що засвідчує особу Держателя ПК. Таким документом можуть бути: Внутрішній громадянський паспорт або документ, що його замінює - для громадян України. Закордонний паспорт або документ, що його замінює - для громадян України або для іноземних громадян, які тимчасово перебувають в Україні. Посвідчення особи військовослужбовця або військовий квиток - для військовослужбовців. Права водія - для громадян України (крім НПК). Якщо підпис відсутній на неперсоніфікованій картці (далі НПК) – проводити операції по такій картці заборонено. 4.2.2. Впевнитись у тому, що Держатель ПК є та особа, чия фотокартка представлена у документі. 4.2.3. У разі пред’явлення ПК із фотографічним зображенням власника, Відповідальний співробітник повинен впевнитись у тому, що на ПК нанесено зображення особи, яка пред’являє ПК до сплати. 6 4.2.4. Перевірити, чи співпадають ім`я та прізвище Держателя ПК, що нанесені на ПК, з даними пред’явленого документа. 4.2.5. При виконанні операцій по НПК обов’язково перевірити, чи співпадають підписи на зворотній стороні ПК з підписом в наданому документі. 4.2.6. Перевірити наявність підпису. У разі відсутності підпису на ПК Держатель ПК може під наглядом Відповідального співробітника підписати ПК так, як вказано в паспорті, крім карт НПК, які без підпису не обслуговуються. Підписувати ПК відповідно до іншого документу заборонено. 4.3. Результат ідентифікації 4.3.1. Якщо за результатами ідентифікації особа Держателя ПК не викликає сумнівів, дозволяється здійснювати операції з наданою ПК. 4.3.2. Якщо за результатами ідентифікації особа Держателя ПК викликає підозру, виконувати операції не дозволяється. Заходи безпеки по операціях з ПК детально описані у Розділі 6 даної Інструкції.
|
|