Cьогодні відбувся брифінг голови правління НАСК «Оранта» Ігоря Пугачова для провідних українських ЗМІ. Темою зустрічі стало звернення компанії до Президента України, Прем'єр-міністра країни, а також до керівництва Національного банку з проханням посприяти в забезпеченні захисту справедливих вимог і законних прав НАСК «Оранта» у питанні повернення депозиту в розмірі понад 130 мільйонів гривень з рахунків АТ «Дельта Банк».
НАСК «Оранта» розмістила в АТ «Дельта Банк» банківські вклади згідно з договорами № Д-20/02 від 31 серпня 2009 року, № Д-20/03 від 31 серпня 2009 року та № Д-20/05 від 12 листопада 2009 року на суми 76,5 мільйона гривень, 3 мільйони доларів США і 4 мільйони доларів США.
16 лютого 2010 року керівництво НАСК «Оранта» письмово звернулося до Голови Ради Директорів АТ «Дельта Банк» Попової О.Ю. з повідомленням про намір припинити дію перелічених вище договорів з 9 березня 2010 року і проханням повернути суми внесків та нараховані на них відсотки на поточні рахунки компанії. Причиною такого рішення стало об'єктивне бажання НАСК «Оранта» більш ефективно розмістити свої грошові активи.
Згідно з умовами договірних відносин НАСК «Оранта» й АТ «Дельта Банк» компанія має законне право в односторонньому порядку розірвати договори співпраці, письмово попередивши про це банк за 20 календарних днів.
Не одержавши відповіді на письмове звернення до АТ «Дельта Банк», 2 березня 2010 року керівництво НАСК «Оранта» повторно звернулося до Голови Ради Директорів АТ «Дельта Банк» Попової О.Ю. з повідомленням про ініціювання припинення дії депозитних договорів з 9 березня 2010 року, а також з проханням повідомити, чи є заперечення з боку АТ «Дельта Банк», які можуть призвести до невиконання АТ «Дельта Банк» умов зазначених договорів у частині дострокового припинення їх дії та повернення коштів НАСК «Оранта».
Варто відзначити, що направляючи до АТ «Дельта Банк» лист з вимогою достроково розірвати депозитні договори, керівництво НАСК «Оранта» не сумнівалося у виконанні цієї вимоги «Дельта Банком». Ця впевненість ґрунтувалася на багаторічному досвіді співпраці НАСК «Оранта» з багатьма банківськими установами, які виконують взяті на себе зобов'язання, цінують і поважають своїх клієнтів і піклуються про власну ділову репутацію.
4 березня 2010 року на свої законні вимоги повернути кошти НАСК «Оранта» одержала офіційну відповідь від першого заступника Голови Ради Директорів «Дельта Банку» Масюри В.А., який повідомив, що «... АТ «Дельта Банк» проти дострокового припинення дії вищезгаданих договорів», не підкріпивши цю заяву будь-якими аргументами.
У результаті 10 березня 2010 року керівництво компанії «Оранта» звернулося до Голови Ради Директорів АТ «Дельта Банк» Попової О.Ю. з проханням усунути порушення АТ «Дельта Банк» чинного законодавства в частині відмови повернути НАСК «Оранта» кошти компанії. Крім того, керівництво АТ «Дельта Банк» було сповіщене, що в іншому разі НАСК «Оранта» буде змушена розпочати процедуру примусового повернення власних депозитних коштів через органи Національного банку України та судові інстанції. Відповідь на цей лист досі не надійшла.
Тим часом, 10 березня 2010 року рішення правління НАСК «Оранта» про необхідність повернення внесків, розміщених в АТ «Дельта Банк», було одностайно підтверджене на засіданні Наглядової ради НАСК «Оранта» за участі представників державного АТ «БТА Банк» (Республіка Казахстан) як найбільшого акціонера НАСК «Оранта».
Однак навіть одностайна ухвала Наглядової ради про повернення коштів НАСК «Оранта» з рахунків АТ «Дельта Банк» не спонукнуло АТ «Дельта Банк» до того, щоб змінити свою політику по відношенню до клієнта.
Грубі порушення норм українського законодавства з боку АТ «Дельта Банк», нехтування принципами ділового спілкування, відсутність коректного діалогу ставлять під сумнів здатність АТ «Дельта Банк» відповідати за своїми зобов’язаннями.
Керівництво НАСК «Оранта» вважає за необхідне публічно повідомити про те, що трапилося. Неповернення власних коштів компанії з банківських депозитів — безпрецедентний випадок, який не має аналогів за всю історію компанії «Оранта». Навіть «Надра Банк», який свого часу опинився в дуже скрутному становищі, не відмовлявся повернути НАСК «Оранта» кошти компанії, а тимчасовий адміністратор установи вів постійний діалог з НАСК «Оранта», поступово зменшуючи суму боргу перед компанією.
При цьому, якщо в «Надра Банку» були труднощі з поверненням кількох мільйонів гривень власних коштів компанії, то у випадку з «Дельта Банком» мова йде про значно більшу суму — понад 130 мільйонів гривень.
Враховуючи все перелічене, а також з огляду на те, що «Оранта» є публічною компанією, її керівництво вирішило поінформувати про те, що трапилося, Президента України, Прем'єр-міністра країни, керівництво Національного банку.
Крім того, НАСК «Оранта» підготувала позовні заяви до судових органів про захист своїх законних прав.
http://oranta.ua/ukr/pressroom_record.php?news_id=842
Так что врятли дезинформация.....