Проекти, події та конкурси на порталі Finance.UA. Фінанси України, курси валют, котирування акцій, ставки кредитів і депозитів, економічні новини в Україні та фінансовий аналіз.
Andriy Guck 10 hrs ДЕЯКІ ПРАВОВІ КОМЕНТАРІ ЩОДО КАТАСТРОФИ РЕЙСУ PS752
1. Іран є членом ІКАО і відповідно до додатку 13 до Чикагської конвенції як країна, на території якої сталась катастрофа, зобов’язаний організувати розслідування авіаційного інциденту.
3. Розслідування проводиться комісією, утвореною Організацією цивільної авіації Ісламської республіки Іран, до складу якої повинні входити представники виробника літака (Boeing), експлуатанта (МАУ), країни експлуатанта (представники Державіаслужби України, Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами) та інші необхідні експерти та учасники.
4. Розслідування авіаційної події в Ірані відбуватиметься за стандартними процедурами ІКАО і повинно бути незалежним. Вкрай малоймовірними є маніпуляції. Незабезпечення незалежного та належного розслідування було б серйозним порушенням зі сторони Ісламської республіки Іран яке може мати негативні наслідки для міжнародного повітряного сполучення цієї держави. На світлині - результати останнього аудиту ІКАО Ірану у 2018 році - рівень відповідності розслідування інцидентів - вище середнього у світі та становить 84,44%. Це вище, ніж показник України. Якщо розслідування буде сумнівним, Україна не позбавлена можливості проводити власне розслідування як це зробила Польща при сумнівах щодо розслідування МАК відомої катастрофи.
5. Українське Національне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами уже повідомило про створення комісії для участі в розслідуванні - http://www.nbaai.gov.ua/news.html?id=76&lang=ua. На сайті Іранської організації поки відсутня інформація. Відомо, що в Іран буде відправлено групу для допомоги в пошуковій операції. У складі групи — фахівці для розслідування причин катастрофи, зокрема 5 осіб Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами, 2 представники Державіаслужби і 3 представники авіакомпанії МАУ.
6. Як правило, у перші місяці роботи комісії з розслідування публікується попередній звіт, якого варто дочекатись і утриматись від будь-яких домислів.
7. Метою розслідування авіаційних подій та інцидентів відповідно до додатку 13 до Чикагської конвенції є не встановлення винних, а встановлення причини катастрофи та вироблення рекомендацій для уникнення таких інцидентів у майбутньому. Кримінальні розслідування можуть проводитись як в Ірані, так і в Україні і матимуть на меті пошук винних та наявності чи відсутності складу кримінального правопорушення.
8. У випадку авіаційної події, що спричинила загибель пасажирів, перевізник, якщо це передбачено національним законодавством, негайно проводить попередні виплати фізичній особі чи особам, які мають право вимагати компенсацію, для задоволення невідкладних економічних потреб таких осіб. Такі попередні виплати не означають визнання відповідальності й можуть бути зараховані до наступних виплат перевізником компенсації за заподіяну шкоду (стаття 28 Конвенції про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень 1999 року - Монреальська конвенція). Відповідно до п.3 Глави 4 Розділу XXVI Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу» (Наказ Державної авіаційної служби України від 26 листопада 2018 року №1239), авіаперевізник повинен негайно, але не пізніше ніж протягом 15 днів після ідентифікації фізичної особи, яка має право на отримання компенсації, здійснити авансовий платіж, який не має бути менше ніж 16000 СПЗ (за винятком легких тілесних ушкоджень). На даний момент це 525760 грн. Як правило, такі виплати покриваються страховою.
9. До з’ясування причин катастрофи як перевізник так і Державіаслужба України чи інші країни можуть встановити для своїх авіакомпаній обмеження щодо польотів до Ірану. FAA США ще у червні 2019 обмежило свої авіакомпанії у польотах над Іранським повітряним простором та простором Перської затоки нижче 8 км у зв’язку з збиттям американського дрону. Зараз повідомляють, що вночі FAA заборонило польоти своїм авіаперевізникам у цьому повітряному просторі у зв’язку з можливими «помилками в розрахунках та ідентифікації» - https://time.com/57610…/faa-restricts-flights-iran-missiles/.
10. Технічна несправність, якщо була, могла виникнути і в повітрі. До результатів розслідування будь-які припущення щодо цього чи будь-якої вини авіакомпанії є непрофесійними і неправильними. Те саме стосується наявності чи відсутності підстав для обмеження рейсів до Ірану. У складі екіпажу був пілот-інструктор та інші досвідчені пілоти. Літак пройшов перевірку 6 січня.
11. Чорні ящики не обов'язково повинні передаватись виробнику. Їх можуть досліджувати інші фахівці. У випадку з MH17 Рада безпеки Нідерландів також не передавала ящики Boeing. Дослідження проводилось в Великобританії в лабораторії AAIB з участю купи експертів, в т.ч. з України, Малайзії та США. Тому поки у ймовірній заяві Ірану що ящики не будуть передані ні США, ні Україні нема чогось екстраординарного. Якщо ж Іран нікого не допустить до дослідження ящиків це буде уже ставити під сумнів їх розслідування.
portoz написав:Вставлю свои 5 копеек, как то летел из Борисполя с людьми, которые в Борисполе живут и у них есть знакомые которые в Борисполе в аэропорту работают, работники рассказывали, что укр. борты примерно в 20-30% случаев летают на удаче, по факту и нормативам их в принципе нельзя выпускать, както так.
Я пару дней назад на этой ветке писал, что опасаюсь летать самолетами украинских авиакомпаний, не доверяю им. Бардак и разгильдяйство кругом. Давно думал про себя, что авиакатастрофа украинского самолета с многочисленными жертвами - дело времени. Не хотел накаркать.
Вот и хорошо что тогда ерунду не написали, жаль что написали сейчас.
Aleksander Lotniski 9 hrs Можно как угодно относиться к МАУ, но с момента создания почти 30 лет назад и до сегодня авиакомпания не погубила ни одного пассажира и использовала современный и безопасный флот. Разбившийся Boeing 737-800 UR-PSR был одним из самых новых в Украине. Его не привезли из Африки, его доставили с завода специально для МАУ летом 2016 года.
Жаль всех, кто погиб сегодня, их родственников, коллектив МАУ, которые точно не заслуживает такого. Я очень хочу, чтобы все, кого коснулась данная трагедия, нашли силы пережить произошедшее. И темная полоса в украинской авиации завершилась...
По поводу экипажа уже многократно писали что это был один из самых надежных и опытных экипажей с огромным налетом часов именно по этому маршруту. А вот аргументов в пользу теракта уже предостаточно. Остается дождаться официальных версий.
edvardd написав:уже нашли остатки зенитной ракеты 9M331 комплекса ТОР-M1
Пока не подтверждено. Затрудняются привязать к местности.
The problem with this photo of the remains of an AA missile is it's been taken at an angle where it'll be next to impossible to geolocate, so unless another image appears which can be geolocated it won't be possible to verify it's in Iran. https://twitter.com/bellingcat/status/1 ... 9002475521
edvardd написав:уже нашли остатки зенитной ракеты 9M331 комплекса ТОР-M1
Пока не подтверждено. Затрудняются привязать к местности.
The problem with this photo of the remains of an AA missile is it's been taken at an angle where it'll be next to impossible to geolocate, so unless another image appears which can be geolocated it won't be possible to verify it's in Iran. https://twitter.com/bellingcat/status/1 ... 9002475521
Самая слабая сторона этого фото - не отсутствие возможности определить геолокацию, а нахождение на нем же пластикового контейнера еды самолета рядом с обломком ракеты. Очень маловероятно их приземление в одном месте.
Но версия иранских ПВО не отпадает - они уже "умудрялись" сбивать ложные цели. Например, F-4 Phantom собственных ВВС в районе Бушерской АЭС...
greenozon написав:Загинуло майже 200 людей хтось вкурсі як коли і скільки будуть компенсувати? МАУ = банкрут?
Это зависит от результатов расследования. Например: Американский авиаконцерн Boeing в среду, 3 июля, объявил, что выделит 100 млн долларов родственникам жертв крушений самолетов Boeing 737 Max в октябре 2018-го и в марте 2019 года в Индонезии и Эфиопии. В результате этих авиакатастроф погибли в общей сложности 346 человек.
Вкладчик1234 написав:Если бы они были не при чём, то отдали бы эти ящики, и "избавились от проблемы". Зачем им эти ящики? Чтоб поиметь головняк (если предположить, что они не виноваты)?
Летчик, когда происходит ЧП при взлете и наборе высоты, первое что делает так это докладывает диспетчеру и запрашивает аэропорт вылета об экстренной посадке. Так поступают практически всегда. Когда есть несколько секунд. В нашем случае экипаж на связь не вышел. Сигнал SOS не подал. Что-то внезапное. Запись системы САРПП (черный ящик) выглядит как кардиограмма сердца, только там много линий, каждая из которых показывает работу отдельной системы. Если из строя выходит одна система, то одна из линий постепенно начинает идти вниз, за ней через время начинает снижаться другая (т.е. выходит из строя другая система), потом третья и т.д. Т.е. выход из строя самолета происходит во времени... При попадании ракеты или взрыве на борту все линии резко вниз и обрываются - мгновенный выход всех систем. Плюс фиксируются еще внутренние переговоры экипажа … Правду узнает тот, кто получит доступ к черным ящикам.