Slovolan написав:Голові Національного банку України
Арбузову С. Г.,
вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 01601,
17 лютого 2011 року
КОЛЕКТИВНЕ ЗВЕРНЕННЯ ВКЛАДНИКІВ АТ "РОДОВІД БАНК" по м. Київ.З метою стабілізації роботи фінансової установи та виконання всіх її зобов'язань перед клієнтами та партнерами з 16 березня 2009 року Національним банком України було введено тимчасову адміністрацію у ВАТ "РОДОВІД БАНК", зараз ПАТ "РОДОВІД БАНК" (надалі Банк).
Введення тимчасової адміністрації передбачало зокрема й участь держави у рекапіталізації Банку.
Згідно з повідомленням на офіційному сайті Банку від 14.12.2009:
"В оплату вартості акцій від держави надійшли облігації внутрішньої державної позики у повному обсязі на суму 5,6 млрд. грн. В результаті цього статутний капітал Банку збільшений з 2,8 млрд. грн. до 8,4 млрд. грн. З 11 грудня 2009 року держава, в особі уповноваженого органу, має 99,99 % частку статутного капіталу ПАТ "РОДОВІД БАНК"".
Наразі результатом роботи тимчасової Адміністрації у Банку маємо наступне:26 січня 2011 року,
без будь-яких попередніх повідомлень, навіть на своєму офіційному сайті за адресою
http://www.rodovidbank.com/ukr/main.php , тимчасова адміністрація Банку припинила обслуговування платіжних карток вкладників як через банкомати в мережі АТ "РОДОВІД БАНК", так і через банкомати банків-партнерів Укрсіббанк, Укрсоцбанк, Ощадбанк, "Фінанси та кредит", я також через термінали в торговельній мережі.
Причому блокування терміналів у торговельній мережі створило надзвичайно великі незручності і/або моральні збитки багатьом власникам платіжних карток Банку, які мали намір придбати товари та розрахуватися за них на касах картками. А в зв'язку з відсутністю доступу до наявних у них на картковому рахунку готівкових коштів (достатніх для оплати), повинні були, у випадку відсутності готівки, проходити принизливу процедуру повернення товарів, за які картками розрахуватися не змогли (навіть в тих розмірах безготівкових коштів на добу, котрі були лімітовані Банком попередньо).
26 січня 2011 року, під час усного звернення до відділень Банку з метою отримання пояснень по вищевказаним діям тимчасової адміністрації з'ясувалося, що і рядові працівники Банку не мали на той час належної інформації.
Вважаємо таку поведінку банку негідною і непрофесійною.
Лише 28 січня 2011 року на офіційному сайті Банку з'явилось пояснення, що мережа банкоматів АТ "РОДОВІД БАНК" не працює тимчасово й пов'язано це з тим, що Банк здійснює заходи щодо подальшого покрашення обслуговування клієнтів задля підвищення раніше встановлених лімітів як для отримання готівкових коштів через банкомати, так і для розрахунку в торговельній мережі безготівково (в перерахунку на суму отриманих чи використаних коштів на добу). Термін поновлення обслуговування банківських карток Банком повідомлений не був.
09 лютого 2011 року виплати через каси і банкомати в мережі Банку почали відновлюватись не належним чином.
На 17 лютого 2011 року, готівкові кошти вкладникам АТ "РОДОВІД БАНК" можливо отримати:
- Через банкомати лише в мережі Банку та через каси (де практично готівка відсутня).
- Безготівкові розрахунки можливо здійснити тільки в тих нечисленних торгових мережах, де встановлені POS-термінали АТ "РОДОВІД БАНК" (42 заклади по Україні, частина з яких не діє), як і повідомлено на офіційному сайті Банку. Фактично для багатьох користувачів можливість безготівкових розрахунків в торговельній мережі заблокована.
Тимчасова Адміністрація Банку не виконує розпоряджень Кабінету міністрів та НБУ щодо покращення становища з виконання вимог вкладників Банку за Договорами, термін дії яких закінчився, не вважає необхідним інформувати вкладників про дії, спрямовані на стабілізацію роботи цієї фінансової установи.
Ми, вкладники Банку, вважаємо, що покращення виконання всіх зобов'язань Банку перед нами на 17 січня 2011 року не відбулося.
ВИМАГАЄМО1) Здійснити експертну оцінку "договорів", які Банк надає на підпис Клієнтам при переоформленні вкладів, щодо законності численних нефіксованих комісій.
2) Здійснити заходи щодо забезпечення своєчасності та прозорості інформації про подальшу діяльність АТ "РОДОВІД БАНК", щоб вкладники могли планувати свої подальші дії щодо свої вкладів;
3) Забезпечити тимчасову Адміністрацію Банку всім необхідним для реалізації виконання зобов'язань Банку перед вкладниками за договорами, укладеними між вкладниками та Банком, в повному обсязі;
4) Здійснити заходи щодо забезпеченню стабільної роботи банкоматів у мережі АТ "РОДОВІД БАНК";
5) Оскільки банкомати мережі Банку нечисленні (в багатьох населених пунктах їх нема взагалі), рекомендувати тимчасовій Адміністрації Банку відновити проект по об'єднанню банкоматної мережі з банками-партнерами;
6) Обов'язково відновити безготівкове обслуговування в усіх POS-терміналах хоча б в межах лімітів, які діють в банкоматах, оскільки для багатьох жителів не лише України, а й Києва та околиць це єдиний розумний доступ до їхнього рахунку (порівняно з "паломництвом" у пошуках діючого банкомату);
7) Встановити ліміти зняття готівкових коштів через банкомати в межах, що діяли на початок 2010 року;

При закінченні договорів встановленими між вкладниками та Банком на розміщення грошових коштів на депозитний рахунок, здійснювати виплати коштів через каси у відділеннях Банку за першою вимогою без встановлення лімітів та відсотків за касове обслуговування.
9) По вимогам, зазначеним вище, надати Представнику від вкладників письмову відповідь в терміни, зазначені в Законі України "Про звернення громадян".
Відповідь на даний лист просимо надіслати за адресою:______________________________________________________________________
З повагою до Вас, вкладники АТ "РОДОВІД БАНК".
Додаток: Підписи вкладників АТ "РОДОВІД БАНК", число аркушів _______.
Представник вкладників _____________________________/ П.___ І.___ Б. /
17 лютого 2011 року
****************************************************************************