|
Кінець епохи електрокарів: ЄС може скасувати заборону... |
+ Додати тему
|
Відповісти на тему
|
Обговорення матеріалів з фінансово-економічних та політичних тем. Новини економіки, наукові статті з економіки, ціни на золото, податковий кодекс, кредит МВФ та інші. Для обговорення Новин, Статей та Оглядів, розміщених на FINANCE.UA
Додано: Пон 24 лис, 2025 18:49
trololo написав: M-Audio написав:Я трохи дивуюся, чому водневу енергетику не розвивають. З одного боку заправка воднем в рази швидше заряджання, а з іншого - водень можна виробляти напряму із "зеленої" електроенергії (сонце-вітер) в тих обсягах, в яких дозволяють поточні погодні умови, а не намагатися складно балансувати навантаження між зеленими і видобувними джерелами. Взагалі-то траплялося мені, що десь в Німеччині так роблять, але далеко не мейнстрім.
молекула водню дуже маленька. тиск для зрідження дуже великий. реакція з киснем фатальна. а ще добування - перетворення природнього газу  не злетить
Ніхто його до рідкого стану не доводить. Метан теж в балонах далеко не рідкий, тим не менш на ньому їздять. Щодо виробляння, я казав про застосування електрики, тобто електролізом, а не з метану. Розумієте в чому різниця? Коли ви встромляете зарядний дрот в автомобіль, ви очікуєте, що він саме зараз почне зараджатись. А не тоді, коли буде нормальний вітер чи яскраве сонце. І в цьому є проблема. У вас може бути геть все заставлено панелями і вітряками, а заряджатись ви будете від газової електростанціі. Ну або атомної в більш кращому випадку. А от коли у вас є посередник у вигляді водню, він виробляється тоді, коли є надлишок електроенергії (те саме яскраве сонце і вітер), а потім зберігається, доки вам не знадобиться. Так, потрібно все нове -- водневі заправні станції, автомобілі для перевозки водню, можливо навіть водневі трубопроводи (хоча думаю, що ні, див. нижче), і т.д. Але система в цілому може виявитись більш розгалуженою, і той же водень не буде потреби возити на гігантські відстані, як зараз нафту, він буде вироблядись десь досить близько до кінцевого споживача, і навіть електроенергія для звичайних споживачів буде забезпечуватись з меншої дистанції, а значить потрібні менш потужні лінії електропередач і трансформатори. Так що тільки лише одна більш висока ціна водню може привести до меншої вартості енергетичної інфраструктури в цілому.
-
M-Audio
-
-
- Повідомлень: 3534
- З нами з: 23.03.11
- Подякував: 649 раз.
- Подякували: 524 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
3
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 19:01
moveton написав: budivelnik написав:Додайте якусь вартість монтаж+ обслуговування і що у Вас вийде?
Не вижу повода спорить. Совсем недавно стоял плач Ярославны, что вложившиеся в украинские СЭС разоряются потому, что набрали кредитов под обещанный выкуп всего произведённого и задорого, а платят не очень. Этих не жалко. Если настроят по новым ценам и будут продавать на рыночных условиях, да ещё и дешевле АЭС - всеми лапами за. Правда, есть подозрение, что перепроизводство будет только летними днями.
А може Мухи окремо -котлети окремо? 1 Мені також пропонували кредит на 2 млн грн під 7% на три роки для будівництва СЕС 2 Але умовою кредиту було погодження постачальника, тобто Банк давав тільки під конкретних постачальників в яких ціни були (на моє ІМХО) завищені на 30% 3 Також не забуваємо що війна, беру 2 млн... віддаю за три роки 2,2 млн а згенеровано всього на 1,2 млн... Тобто на лице зменшення обігових коштів на 1 млн грн у військовий час... Тому Є для себе Є для Бізнесу... Під час форс-мажорних ситуацій - бізнес не розширюється, і в нові галузі не влазять.. ПС а ті хто накупив обладнання ДОРОГО розраховуючи на свої лапи в міністерстві, а потім втратив дорого збудоване в Криму... то це не має ніякого відношення до розвитку електромобільності.
-
budivelnik
-
-
- Повідомлень: 27373
- З нами з: 15.01.09
- Подякував: 293 раз.
- Подякували: 3000 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 19:04
M-Audio написав:Метан теж в балонах далеко не рідкий,
молекули водню настільки малі(два протони+два електрони) що умудряються втиснутись між атому металу при високих тисках, що в подальшому приводить до руйнування цього металу. Метан це набагато більша молекула
-
budivelnik
-
-
- Повідомлень: 27373
- З нами з: 15.01.09
- Подякував: 293 раз.
- Подякували: 3000 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 19:07
M-Audio написав: trololo написав: M-Audio написав:Я трохи дивуюся, чому водневу енергетику не розвивають. З одного боку заправка воднем в рази швидше заряджання, а з іншого - водень можна виробляти напряму із "зеленої" електроенергії (сонце-вітер) в тих обсягах, в яких дозволяють поточні погодні умови, а не намагатися складно балансувати навантаження між зеленими і видобувними джерелами. Взагалі-то траплялося мені, що десь в Німеччині так роблять, але далеко не мейнстрім.
молекула водню дуже маленька. тиск для зрідження дуже великий. реакція з киснем фатальна. а ще добування - перетворення природнього газу  не злетить
Ніхто його до рідкого стану не доводить. Метан теж в балонах далеко не рідкий, тим не менш на ньому їздять. Щодо виробляння, я казав про застосування електрики, тобто електролізом, а не з метану. Розумієте в чому різниця? Коли ви встромляете зарядний дрот в автомобіль, ви очікуєте, що він саме зараз почне зараджатись. А не тоді, коли буде нормальний вітер чи яскраве сонце. І в цьому є проблема. У вас може бути геть все заставлено панелями і вітряками, а заряджатись ви будете від газової електростанціі. Ну або атомної в більш кращому випадку. А от коли у вас є посередник у вигляді водню, він виробляється тоді, коли є надлишок електроенергії (те саме яскраве сонце і вітер), а потім зберігається, доки вам не знадобиться. Так, потрібно все нове -- водневі заправні станції, автомобілі для перевозки водню, можливо навіть водневі трубопроводи (хоча думаю, що ні, див. нижче), і т.д. Але система в цілому може виявитись більш розгалуженою, і той же водень не буде потреби возити на гігантські відстані, як зараз нафту, він буде вироблядись десь досить близько до кінцевого споживача, і навіть електроенергія для звичайних споживачів буде забезпечуватись з меншої дистанції, а значить потрібні менш потужні лінії електропередач і трансформатори. Так що тільки лише одна більш висока ціна водню може привести до меншої вартості енергетичної інфраструктури в цілому.
для более масштабной техники типа теплоходов или тепловозов во всю тестируются технологии аммиачного хранения водорода. аммиак сжижается и на воздухе не горит, правда не особо приятно пахнет, ну так и выпускать его в воздух не следует. принцип тот же, только аммиак разлагается на катализаторе на водород и азот и дальше в дело
-
smdtranz
-
-
- Повідомлень: 716
- З нами з: 05.08.13
- Подякував: 13 раз.
- Подякували: 117 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 19:43
budivelnik написав: Faceless написав:Щодо мереж - навіть в сучасному будинку ви від розетки не візьмете більше ніж кілька кВт, тому навіть на 10% будете заряджатися годинами
Отже ще раз 1 Навіть до квартири можна підвести потужність в 7 квт на 1 фазу ( більше проблематично , а 5квт є у всіх сучасних домах) 2 На таких потужностях вивести дротом в 10мм2 січення на 100 метрі - раз плюнути ( до 300 доларів+100 доларів зарядне=500 доларів інфраструктура з роботою) 3 При заряді 2квт за 10 годин=100км пробігу , при 3квт=150км, при 5квт -це фактично повний заряд батарейки від 10 до 90% ємністю в 60-70квт*год (тобто практично всі сучасні електромобілі мають батарейку в діапазоні 50-100квт*год) Це з плюсів З мінусів 4 Надіятись що збережеться дотаційний тариф для населення в розмірі 4+грн (10 центів) як би не варто а тому можемо з часом легко прийти до 20-50 центів як в Німеччині (нагадаю там якраз тарифи для населення не дотаційні) , а розгорнути СЕС в багатоповерхівці-не вийде, тому СЕС це для тих 20% населення яке проживає в приватних будинках)
по п.1 - як то кажуть, є нюанс. якщо у вас в квартирі ввідний автомат 25А (5,5 квт), то ви їх візьмете. але це не означає, що у 100 квартирному будинку приєднана потужність буде 550 квт, там буде значно менше, і то частина буде розрахована на ліфти і всяке інше. і якщо раптом всі одночасно захочуть свої 5 квт, буде чимала проблема. і навіть якщо не всі, а хоча б половина.
-
wild.tomcat
-
-
- Повідомлень: 1695
- З нами з: 28.10.09
- Подякував: 45 раз.
- Подякували: 283 раз.
-
-
Профіль
-
-
Додано: Пон 24 лис, 2025 21:43
M-Audio написав:Щодо виробляння, я казав про застосування електрики, тобто електролізом, а не з метану. Розумієте в чому різниця?
розумію, але ви не один такий смекалістий. там проблема в тому, що при електролізі виникають проблеми із спрацюванням електродів, і ціна виходить така, що дешевше із газу робити, генерація, зберігання, використання, інфраструктура, розвиток літієвих батарейок - сукупність цих обставин роблять водневі елементи непрактичними і неперспективними якщо не зріджувати водень, густина зберігання стає теж не дуже цікавою. ну типу геморойний бензин на максималках
-
trololo
-
-
- Повідомлень: 6384
- З нами з: 16.10.14
- Подякував: 2705 раз.
- Подякували: 1427 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 21:46
smdtranz написав:для более масштабной техники типа теплоходов или тепловозов во всю тестируются технологии аммиачного хранения водорода. аммиак сжижается и на воздухе не горит, правда не особо приятно пахнет, ну так и выпускать его в воздух не следует. принцип тот же, только аммиак разлагается на катализаторе на водород и азот и дальше в дело
як так розумію далі експериментальних установок діло не заходить? паруси на балкерах теж тестують
-
trololo
-
-
- Повідомлень: 6384
- З нами з: 16.10.14
- Подякував: 2705 раз.
- Подякували: 1427 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
1
Додано: Пон 24 лис, 2025 22:20
budivelnik Окупність СЕС/ВЕС - плюс/мінус 5 років...., при терміні служби 25 років.. - це практично бє будь-яку галузь бізнесу по прибутковості, тому перевиробництво електроенергії не за горами.
От саме через це я і думаю, що електрички «вистрілять». Мені дуже хочеться глянути (сподіваюсь гляну) на Африку і «теплу» Азію (Індія , всілякі океанічні острови ) через 10 років. Про що мова? Зараз в Африці бензин навіть дорожче ніж в Україні, а його якість дуже низька, велика кількість палива «женеться» на невеличких станціях по перегонці нафти тут же, поблизу. На периферію (подалі від столиці) я навіть не уявляю як його возять без асфальтних доріг (але возять, бо мотоцикли є в навіть дуже віддалених забитих селах) . А от всяких триколісних тук-тук (в основному виробництва індійські) та двоколісні «бода-бода» (мопеди-мотоцикли) як блохи тисячами. Всі на дорогому бензині. В дуже бідній країні! Або просто «бідній» , як в столиці Кенії . Перший, хто завезе в таку столицю електромопеди і поставить сонячні станції для зарядки цих мопедів - озолотиться. Бо сонця безліч круглий рік, транспорту (моцики) буквально сотні тисяч , як блохи всюди. А бензин відносно дорогий.
-
Hotab
-
-
- Повідомлень: 17220
- З нами з: 15.02.09
- Подякував: 399 раз.
- Подякували: 2541 раз.
-
-
Профіль
-
-
5
4
4
Додано: Пон 24 лис, 2025 22:38
trololo написав: smdtranz написав:для более масштабной техники типа теплоходов или тепловозов во всю тестируются технологии аммиачного хранения водорода. аммиак сжижается и на воздухе не горит, правда не особо приятно пахнет, ну так и выпускать его в воздух не следует. принцип тот же, только аммиак разлагается на катализаторе на водород и азот и дальше в дело
як так розумію далі експериментальних установок діло не заходить? паруси на балкерах теж тестують
та не, уже какие-то корабли даже ходят
-
smdtranz
-
-
- Повідомлень: 716
- З нами з: 05.08.13
- Подякував: 13 раз.
- Подякували: 117 раз.
-
-
Профіль
-
-
1
|
|
+ Додати тему
|
Відповісти на тему
|
Зараз переглядають цей форум: Google [Bot] і 2 гостей
Модератори:
Ірина_, Модератор
Схожі теми
|
|
|
1 |
799 |
|
|
|
2 |
4224 |
|
|
|
2 |
1725 |
|
|
Топ відповідей
Топ користувачів
Найкращі відповіді за минулий тиждень
|
|
|